تاریخ انتشار: یکشنبه 13 آذر 1401
عواملی که باعث افزایش طول عمر موثر می‌شوند
یادداشت

  عواملی که باعث افزایش طول عمر موثر می‌شوند

محققان در یک مطالعه‌‌ی جدید قرار است اسرار ژنتیکی و بیولوژیکی افزایش طول عمر و پیری سالم را بررسی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، در مطالعه‌ای که در خصوص بررسی فرایند پیری انجام شده است و نتایج  اولیه این مطالعه نیز اخیرا گزارش شد، بیان شده است که نتایج نهایی حاصل از این طرح برای کشف و درک اسرار ژنتیکی و بیولوژیکی طول عمر مفید و پیری سالم به دهه‌ها تحقیق کمک خواهد کرد، زیرا این طرح بلندپروازانه‌ترین مطالعه‌ای است که تاکنون انجام شده است.

طرح SuperAgers برای جمع آوری داده‌های زیستی موثر بر پیری راه اندازی شده است

در این پروژه تحقیقاتی راهگشا که به نام مطالعه خانواده SuperAgersنیز شناخته شده است، گفته شده است که داده‌های بزرگ آن از نمونه‌های DNA و تاریخچه سلامتی حدود 10000 نفر که به تازگی تولد 95 سالگی خود را به همراه فرزندانشان جشن گرفته‌اند، جمع‌آوری شده است. Barzilai ، مدیر علمی فدراسیون آمریکا برای تحقیقات سالمندی، که این مطالعه را از طریق یک طرح چند ساله به نام SuperAgers  هدایت می‌کند، گفت: انتظار می‌رود "جمع آوری مجموعه‌ای از داده‌های به این بزرگی امکان شناسایی عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی و رفتاری موثر بر پیری و بیماری‌های مرتبط با آن را برای تعدا کثیری از دانشمندانی که امروزه در این زمینه کار می‌کنند فراهم کرده و فواید فوری و قابل توجهی را نیز برای آنها به ارمغان آورد." خبر خوب برای نسل بعدی محققین این است که این گنجینه اطلاعات نه تنها فوراً به این حوزه کمک می‌کند، بلکه در یک بانک زیستی نگهداری می‌شود و برای چندین دهه در دسترس خواهد بود تا به افرادی که برای پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از پیری کار می‌کنند کمک کند. "

امیدوارکننده‌ترین راه برای کسب دانش در مورد روند پیری سالم

فرضیه زیربنایی این مطالعه این است که امیدوارکننده‌ترین راه برای کسب دانش در مورد پیری سالم این باشد که با نگاه کردن به افرادی که تا 95 سالگی زندگی کرده‌اند، بهتر و موثرتر این راه را طی کرد. اگرچه از هر هزار نفر در ایالات متحده تنها یک نفر این کار را انجام داده است،  مطالعات قبلی در این مورد گروه سنی (و صد ساله‌ها) به محرک‌های ژنتیکی کندتر کردن پیری اشاره کرده‌اند که این نیز خود می‌تواند به توسعه داروهای جدید کمک کند. ولی با این حال، با توجه به کم بودن میزان داده‌های افراد بالای بالای ۹۵ سال،  یافته‌های مطالعه خانواده SuperAgers  در یک اقدام جامع و در مقیاس بزرگ می‌تواند نشان‌دهنده وعده‌های امیدبخش عظیمی برای ارائه بینش‌هایی درخصوص علم پیری آینده باشد.

عوامل همکاری کننده و حمایت کننده  از این طرح

قرار است این طرح مطالعه خانواده SuperAgers در کالج پزشکی آلبرت انیشتین و با حمایت و همکاری دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون و انیشتین به کارخود ادامه دهد. محقق اصلی سوفیا میلمن، MD، MS، مدیر مطالعات طول عمر انسان در موسسه تحقیقات پیری اینشتین و محقق همکار Barzilai ، MD، مدیر علمی AFAR، و تام پرلز، MD، MPH، استاد پزشکی در دانشگاه بوستون در این طرح مشغول فعالیت هستند.

شرایط شرکت افراد پیر در این طرح

شرایط شرکت‌کنندگان و داوطلبان بدین نحو است که،  هر کسی که تولد 95 سالگی خود را پشت سر گذاشته باشد از فرزندانشان نبه صورت آنلاین دعوت می‌شود تا تاریخچه سلامت، سابقه خانوادگی و مشخصات جمعیتی وابسته به این فرد پیر را تکمیل کنند. سپس واجدین شرایط یک کیت جمع آوری نمونه زیستی از طریق پست دریافت خواهند کرد تا یک نمونه بزاق کوچک را به انیشتین برگردانند که DNA هر شرکت‌کننده را ذخیره و پردازش می‌کند در نهایت این اطلاعات مربوط به سوابق DNA و تمام داده‌های مرتبط در بانک زیستی  SuperAgers  مطابق با قانون فدرال حریم خصوصی پزشکی (HIPAA) در انیشتین محافظت و نگهداری خواهد شد. محققان آینده نیز می‌توانند برای استفاده از نمونه‌ها و اطلاعات برای مطالعات جدید برای پیشگیری، تشخیص یا درمان بیماری‌های مزتبط با پیری از این بانک درخواست اطلاعات کنند.

پایان مطلب/.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه