تاریخ انتشار: شنبه 19 آذر 1401
درمان آنتی‌بادی مونوکلونال ایمن برای افراد باردار مبتلا به کووید-19 خفیف تا متوسط

  درمان آنتی‌بادی مونوکلونال ایمن برای افراد باردار مبتلا به کووید-19 خفیف تا متوسط

درمان آنتی‌بادی مونوکلونال، با کاهش بستری شدن در بیمارستان و مرگ در بیماران سرپایی مبتلا به کووید-19 خفیف تا متوسط همراه است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطللاع رسانی بنیان، یک مطالعه کوهورت روی بیش از 900 فرد باردار نشان داده است که درمان آنتی‌بادی مونوکلونال (mAb) در بیماری کووید-19 خفیف تا متوسط ​​برای استفاده بالینی ایمن است. عوارض جانبی گزارش شده نیز نادر و خفیف بود. این مطالعه در Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

درمان mAb با کاهش بستری شدن در بیمارستان و مرگ در بیماران سرپایی مبتلا به کووید-19 خفیف تا متوسط ​​همراه است. بارداری در حال حاضر یک عامل خطر برای بیماری شدید در نظر گرفته می‌شود و دستورالعمل‌ها استفاده از mAb را برای درمان افراد باردار مبتلا به COVID-19 توصیه می‌کنند. با این حال، داده‌ها در مورد اثربخشی و ایمنی محدود است. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ یک مطالعه هم‌گروهی را بر روی 944 فرد باردار بین آوریل 2021 و ژانویه 2022 انجام دادند. از همه شرکت‌کنندگان، 58٪ درمان mAb و 69٪ از آن افراد سوترویماب دریافت کردند. نویسندگان دریافتند که در میان افراد تحت درمان، عوارض جانبی مرتبط با مواد مخدر در 1.4 درصد از شرکت‌کنندگان رخ داده است و هیچ تفاوتی در هیچ‌یک از نتایج مرتبط با مامایی در بین 778 نفری که زایمان کرده‌اند، وجود ندارد. آنها همچنین هیچ تفاوتی را در عواقب مرتبط با کووید و بستری‌های غیرمرتبط با کووید-19 در بیمارستان برای درمان mAb در مقایسه با عدم درمان mAb گزارش نکردند.

به گفته نویسندگان، در چارچوب مطالعه آنها، افراد باردار با حداقل بیماری‌های همراه و کم‌خطر ابتلا به بیماری شدید در دوره نوع Omicron ممکن است از درمان با استفاده معمول از mAbs بهره نبرند. با این حال، آن‌ها خاطرنشان کردند که مشخص نیست که آیا پادتن‌های زیستی برای افراد باردار با عوامل خطر اضافی برای بیماری‌های شدید مفید (یا آسیب می‌رسانند)، و اینکه آیا پادتن‌های چندگانه مختلف به طور متغیر در برابر انواع مختلف SARS-CoV-2 در افراد باردار مؤثر هستند یا خیر.

پایان مطلب./

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه