تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 دی 1401
توانایی لیپیدها در کنترل پاسخ ایمنی

  توانایی لیپیدها در کنترل پاسخ ایمنی

مسیرهای لیپیدی یک سیگنال شیمیایی را در ماکروفاژ ایجاد می‌کند که بر فعال شدن و رفتار آن تأثیر گذاشته و باعث می‌شود که به سیگنال‌های سیستم ایمنی پاسخ دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطللاع رسانی بنیان، وقتی در رژیم غذایی، چربی‌ (که لیپید نیز نامیده می‌شود) را مصرف می‌کنیم، می‌توانند متابولیزه شده یا ذخیره شوند تا انرژی بدن را تامین کنند. اما آنها همچنین در تنظیم ژن‌های بیان شده در درون سلول‌ها و سیگنال‌دهی بین سلول‌ها نقش دارند. لیپیدها بر نحوه رفتار و عملکرد سلول‌های ما تأثیر می‌گذارند که بر بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارد. اگرچه محققان اکنون می‌دانند که لیپیدها به تنظیم رفتار سلول‌های ایمنی کمک می‌کنند، اما درک کمی از نحوه دخالت مکانیسم‌ها و مولکول‌های چربی وجود دارد. برای رفع این شکاف در دانش ما، محققان دانشکده ایمونولوژی و علوم میکروبی در کینگز کالج لندن به چگونگی تأثیر لیپیدها بر سیستم ایمنی پرداختند.

این مقاله نقش لیپیدها را در کنترل ماکروفاژها بررسی کرده است. ماکروفاژها سلول‌های سیستم ایمنی ذاتی هستند که در بدن گشت‌زنی می‌کنند تا میکروب‌ها، مواد شیمیایی سمی و سلول‌های مرده/سرطانی را در فرآیندی به نام فاگوسیتوز بلعیده و از بین ببرند. آنها همچنین می‌توانند با ارسال سیگنال به سایر سلول‌های‌ایمنی، به هماهنگ کردن یک پاسخ ایمنی گسترده‌تر کمک کنند. محققان به رهبری فیلیپ بریلی و لورن ایوانز تحت نظارت پاتریشیا بارال، یک ارتباط مستقیم بین ماکروفاژها و یک مسیر مولکولی چربی را شناسایی کردند. مسیرهای لیپیدی یک سیگنال شیمیایی را در ماکروفاژ ایجاد می‌کند که بر فعال شدن و رفتار آن تأثیر گذاشته و باعث می‌شود که به سیگنال‌های سیستم ایمنی پاسخ دهد. هنگامی‌که محققان مسیر لیپیدی را در ماکروفاژها اصلاح کردند، همچنین دریافتند که این تغییرات بر رفتار آن تأثیر می‌گذارد. به طور خاص، تغییرات باعث شد که ماکروفاژها کمتر به سیگنال‌های ایمنی پاسخ دهند و بر پاسخ ایمنی کلی تأثیر بگذارند. این نشان می‌دهد که چگونه سلول‌های ایمنی می‌توانند تحت تأثیر تغییرات مسیر وابسته به لیپید قرار گیرند.

این داده‌ها علاوه بر شناسایی یک مکانیسم مولکولی جدید در سیستم ایمنی، راه بالقوه جدیدی را برای درمان نشان می‌دهد. از آنجایی که هدف قرار دادن این مسیر لیپیدی باعث تغییر رفتار ماکروفاژها می‌شود، می‌تواند اساس درمان در طیف گسترده ای از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های خودایمنی، سرطان‌ها، عفونت‌ها و سپسیس باشد.

این مطالعه مکانیسم‌های جدیدی را برای فعال‌سازی سلول‌های ایمنی با ایجاد ارتباط مستقیم بین مسیرهای لیپیدی و فعال‌سازی سلول‌های ایمنی شناسایی می‌کند. داده‌های این مطالعه نشان می‌دهد که دستکاری مسیرهای چربی می‌تواند یک هدف درمانی برای بهبود پاسخ‌های ایمنی در انواع بیماری‌ها باشد.

پایان مطلب./

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه