تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 شهریور 1392
علت جدید بروز  حملات قلبی

  علت جدید بروز حملات قلبی

دانشمندان موفق به کشف ژن کد کننده کانال های انتقال دهنده یون ها در سرخرگ های کرونری شدند که با حملات قلبی مرتبط می باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress دانشمندان دانشگاه منچستر یک واریانت ژنی را شناسایی کردند که افراد را به نوع خاصی از حملات قلبی مستعد می کند. تحقیقات آنها منجر به پیشرفت در زمینه شناسایی وتولید داروهای جدید برای درمان این مشکل شد. به گفته دکتر Tammaro حمله قلبی زمانی اتفاق می افتد که جریان خون به قلب به علت تنگ شدن و بسته شدن رگ های کرونر قلب ،کاهش یابد. کرونرها ،رگ هایی هستند که اکسیژن و مواد غذایی را به قلب می رسانند. اغلب این گرفتگی ها بدلیل رسوب چربی درون رگ ها است. با این حال در افرادی با سرخرگ های کاملأ سالم نیز، ناگهان رگ ها منقبض شده و جرریان خون متوقف می شود. این فرآیند که وازواسپاسم نامیده می شود با واریانت نادری از یک ژن خاص مرتبط می باشد. این نوع از حملات قلبی در حدود 6 درصد از بیماران رخ می دهد که بسیاری از آنها یک استعداد ژنتیکی دارند، اما ژن مسئول آن تاکنون شناسایی نشده است.

ژنی که توسط این گروه تحقیقاتی شناسایی شده پروتئین کانال KATP را کد می کند. این پروتئین منافذ دریچه دار میکروسکوپی را تشکیل می دهد که اجازه عبور یون های پتاسیم را به درون و خارج از سلول می دهد و موجب ایمپالس های الکتریکی می شود. این کانال ها به وفور در سلول های تشکیل دهنده دیواره سرخرگ های کرونر یافت می شوند. ایمپالس های ایجاد شده توسط این کانال ها قطر سرخرگ ها را کنترل می کند. با جهش های شناسایی شده،  کانال های KATP در سرخرگ های کرونری این فرآیند را با ظرافت قبل انجام نمی دهند. با استفاده از این نتایج دانشمندان به دنبال طراحی داروهای جدیدی هستند که توانایی کنترل وتصحیح عملکرد این کانال ها را داشته باشند.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه