تاریخ انتشار: دوشنبه 08 اسفند 1401
دانشمندان ژن ضد پیری که سن قلب را تا 10 سال به عقب باز می‌گرداند یافتند

  دانشمندان ژن ضد پیری که سن قلب را تا 10 سال به عقب باز می‌گرداند یافتند

ژن BPIFB4 مرتبط با طول عمر از عملکرد قلب و عروق در کاردیومیوپاتی پیری پشتیبانی می‌کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، محققان می‌گویند ژنی که در بسیاری از افراد صد ساله یافت می‌شود می‌تواند سن بیولوژیکی قلب را ده سال معکوس کند. این یافته‌ها یک هدف بالقوه برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ارائه می‌دهد. نشان داده شده است که ژن ضد پیری که در جمعیتی صد ساله کشف شده است، سن بیولوژیکی قلب را 10 سال به عقب می‌اندازد. این پیشرفت که در تحقیقات قلب و عروق و توسط دانشمندان دانشگاه بریستول و گروه MultiMedica در ایتالیا منتشر شده است، یک هدف بالقوه برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ارائه می‌دهد.
در ارتباط با طول عمر استثنایی، حاملان ژن‌های جهش یافته سالم، مانند آن‌هایی که در نواحی آبی سیاره زندگی می‌کنند، اغلب تا 100 سال یا بیشتر عمر می‌کنند و از سلامت خوبی برخوردار هستند. این افراد همچنین کمتر در معرض عوارض قلبی عروقی هستند. دانشمندانی که توسط بنیاد قلب بریتانیا تأمین مالی می‌شوند معتقدند این ژن با محافظت از قلب آن‌ها در برابر بیماری‌های مرتبط با پیری، مانند نارسایی قلبی، به جوان نگه داشتن قلب کمک می‌کند.
در این مطالعه جدید، محققان نشان می‌دهند که یکی از این ژن‌های جهش‌یافته سالم، که قبلاً به ویژه در صدساله‌ها فراوان بود، می‌تواند از سلول‌های جمع‌آوری‌شده از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که نیاز به پیوند قلب دارند، محافظت کند. استعمال دخانیات، الکل و کم تحرکی باعث می‌شود ساعت پیری سریعتر شود. در حالی که خوب غذا خوردن و ورزش، ساعت پیری قلب را به تاخیر می‌اندازد.
علاوه بر این، داشتن ژن‌های خوب به ارث رسیده از والدین می‌تواند به جوان ماندن و سالم ماندن کمک کند. ژن‌ها دنباله‌ای از حروف هستند که پروتئین‌ها را رمزگذاری می‌کنند. به طور تصادفی، برخی از این حروف می‌توانند جهش پیدا کنند. اکثر این جهش‌ها ناچیز هستند. با این حال، در چند مورد، جهش می‌تواند عملکرد ژن را بدتر یا بهتر کند. سلول‌های بیماران مسن، به‌ویژه آن‌هایی که از ساخت رگ‌های خونی جدید به نام «پری سیت» پشتیبانی می‌کنند، یافت شد. عملکرد کمتری داشته باشید و سن بیشتری داشته باشید. با افزودن ژن/پروتئین طول عمر به لوله آزمایش، روند جوانسازی قلب را مشاهده کردیم. سلول‌های قلبی بیماران نارسایی قلبی سالخورده به درستی کار خود را از سر گرفته‌اند و ثابت کرده‌اند که در ساخت رگ‌های خونی جدید کارآمدتر هستند. جهش های دیگری ممکن است در آینده با پتانسیل درمانی مشابه یا حتی برتر نسبت به آنچه در این تحقیق بررسی شده است، پیدا شود. یافته‌های حاضر تایید می‌کند که ژن جهش یافته سالم می‌تواند کاهش عملکرد قلب در افراد مسن را معکوس کند. در این مطالعه جدید، محققان نشان می‌دهند که یکی از این ژن‌های جهش‌یافته سالم، که قبلاً به ویژه در صدساله‌ها فراوان بود، می‌تواند از سلول‌های جمع‌آوری‌شده از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که نیاز به پیوند قلب دارند، محافظت کند. 
پایان مطلب/. 
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه