تاریخ انتشار: یکشنبه 30 بهمن 1401
خطرات استفاده از مواد شیمیایی در آرایشگاه‌ها
یادداشت

  خطرات استفاده از مواد شیمیایی در آرایشگاه‌ها

افراد دارای سطوح بالاتری از مواد شیمیایی در بدن خود، افراد رنگین پوست هستند که با مواد شیمیایی مورد استفاده در سالن‌های آرایشگاه مرتبط‌اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطللاع رسانی بنیان، محققان دانشگاه جانز هاپکینز دریافتند آرایشگران سیاه‌پوست و اسپانیایی در معرض ترکیب پیچیده‌ای از مواد شیمیایی قرار می‌گیرند که بسیاری از آنها ناشناخته، بالقوه خطرناک هستند و روی برچسب‌های محصولات فاش نشده‌اند. این مطالعه جدید اولین مطالعه‌ای است که از یک تکنیک غربالگری پیشرفته برای شناسایی مواد شیمیایی موجود در مواد غذایی و فاضلاب برای ارزیابی قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در آرایشگاه‌ها استفاده می‌کند.

نتایج که به تازگی در مجله Exposure Science and Environmental Epidemiology منتشر شده است، نشان می‌دهد که تحقیقات بیشتری برای درک بهتر خطرات آرایشگران، به ویژه آنهایی که رنگین پوست هستند، و بهترین روش برای کاهش آنها ضرورت دارد. Lesliam Quirós-Alcalá، یکی از نویسندگان و محقق اصلی، استادیار بهداشت محیط، گفت: ما می‌دانیم که زنان بیشتر در معرض مواد شیمیایی در محصولات مراقبت شخصی قرار دارند و همچنین می‌دانیم که زنان رنگین پوست در مقایسه با زنان با سایر گروه‌های جمعیتی بیشتر در معرض مواد شیمیایی قرار دارند. محققان نمونه‌های ادرار آرایشگران سیاه‌پوست و اسپانیایی تبار در ایالات متحده را آزمایش کردند و آن‌ها را با نمونه‌هایی از زنان رنگین پوستی که در مشاغل اداری کار می‌کردند را مورد مقایسه قرار دادند. به دلیل محصولات استفاده شده و خدمات ارائه شده در سالن‌هایی که عمدتاً به گروه‌های رنگی ارائه می‌شود، مشکوک به قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی آرایشگاه‌های رنگی نسبت به آرایشگران سایر گروه‌های جمعیتی است. بر خلاف مطالعات سنتی، تیم تحقیقاتی نه تنها مواد شیمیایی را که انتظار می‌رود در افرادی که با محصولات مو کار می‌کنند یافت شود، اندازه‌گیری کردند، بلکه به دنبال ترکیبات دیگری نیز بودند که قبلاً بررسی نشده بودند. کارستن پراس، نویسنده ارشد این مقاله، استادیار مهندسی و بهداشت محیطی که به مطالعه عمومی می‌پردازد، گفت: روش‌های مرسوم فقط به دنبال مواد شیمیایی هستند که ممکن است انتظار داشته باشیم وجود داشته باشند، اما این محصولات حاوی مقدار زیادی مواد شیمیایی مختلف هستند و همه آنها شناخته شده نیستند. و اثرات مواد شیمیایی بر سلامت محیط زیست در محیط زیست. محققان در ادامه قصد داشتند لنز و مواد شیمیایی بالقوه دیگری را که آرایشگران ممکن است در معرض آنها قرار گیرند پیدا کرده تا بتوانند مقررات آینده این مواد شیمیایی را اطلاع دهند. با استفاده از همین روش، آزمایشگاه Prasse در سال 2022 دریافت که آئروسل‌های بخار حاوی هزاران ماده شیمیایی و مواد ناشناخته هستند که توسط سازندگان فاش نشده اند. این یافته‌ها در Chemical Research in Toxicology منتشر شد. در مقایسه با زنانی که در دفاتر کار می‌کردند، آرایشگران دارای سطوح بالاتری از مواد شیمیایی در بدن خود بودند که با مواد شیمیایی مورد استفاده در سالن‌ها مرتبط بود. نرم‌کننده‌های مو، نرم‌کننده‌ها، رنگ‌ها و عطرها و همچنین مواد بسیار بیشتری که محققان نمی‌توانستند شناسایی کنند.

متیو ان. نیومایر، سرپرست تیم تحقیق و پژوهشگر دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ، می‌گوید: در این گروه شغلی بیش از آنچه انتظار داریم، مواجهه با مواد شیمیایی وجود دارد. Quirós-Alcalá اضافه کرد: این می‌تواند نگران کننده باشد. بیش از 700000 آرایشگر در ایالات متحده وجود دارد که بیش از 90٪ آنها زن هستند و 30٪ سیاه پوست یا اسپانیایی / لاتین هستند. Quirós-Alcalá گفت، در این نیروی کار عمدتاً زن، با تعداد زیادی از زنان در سنین باروری، قرار گرفتن در معرض نه تنها ممکن است یک مشکل سلامت زنان باشد، بلکه ممکن است یک مشکل سلامتی کودکان نیز باشد، زیرا قرار گرفتن در معرض در دوران قبل از بارداری و دوران قبل از تولد می‌تواند خطرات سلامتی کودکان را افزایش دهد. حدود نیمی از آرایشگران در این مطالعه گزارش دادند که در حین بارداری در سالن کار می‌کردند. پراس گفت: یافته‌ها نشان می‌دهند که مطالعات بیشتری برای درک بهتر آرایشگران در محل کار و تعیین بهترین روش برای کاهش این خطرات و تلاش برای کاهش هرگونه نابرابری در سلامت ضروری است.

پایان مطلب./

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه