تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 بهمن 1401
ادویه زندگی: دارچین به تقویت یادگیری و حافظه کمک می‌کند.
خبر

  ادویه زندگی: دارچین به تقویت یادگیری و حافظه کمک می‌کند.

طبق مطالعات جدید دانشمندان، افزودن مقداری دارچین به رژیم غذایی یا جویدن یک آدامس دارچینی، می‌تواند به تقویت حافظه و یادگیری کمک کند و برخی از علائم اضطراب را از بین ببرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیان، دارچین، ادویه معطر شناخته شده‌ای که بسیاری از ما از آن برای پخت کیک و طبخ غذاهای خوش طعم استفاده می‌کنیم، از پوست داخلی درختان دارچین به دست می‌آید. درختان همیشه سبز دارچین در هیمالیا و سایر مناطق کوهستانی و همچنین در جنگل های بارانی و دیگر جنگل های جنوب چین، هند و آسیای جنوب شرقی یافت می‌شوند. دارچین علاوه بر طعم بی نظیرش می‌تواند خواص مفید دیگری نیز برای انسان داشته باشد. به عنوان مثال، مطالعات نشان می‌دهد که دارچین دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است و همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

تیمی از محققان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اخیراً چندین مطالعه گذشته را در مورد تأثیر دارچین بر عملکردهای شناختی بررسی کردند. تجزیه و تحلیل آنها که در Nutritional Neuroscience منتشر شده است، بر ارزش بالقوه‌ی دارچین، برای پیشگیری از کاهش حافظه یا اختلالات یادگیری برجسته می‌کند.

نخعی، کوشکی و همکارانشان صدها مطالعه ذخیره شده در چندین پایگاه تحقیقاتی آنلاین از جمله PubMed، Scopus، Google Scholar و Web of Science را بررسی کردند. آنها سپس تحلیل خود را به 40 مورد از این مطالعات محدود کردند. از میان این 40 مطالعه، 33 مورد در داخل بدن (به عنوان مثال، بررسی موجودات زنده واقعی، مانند انسان، جوندگان، یا حیوانات دیگر)، 5 مورد از آنها در شرایط آزمایشگاهی (به عنوان مثال، خارج از موجودات زنده، به عنوان مثال با تجزیه و تحلیل سلول‌ها یا بافت پس از مرگ) و 2 مورد مطالعه بالینی (بر روی انسان) انجام شده بود.

در یکی از مطالعات بالینی انجام شده، از نوجوانان خواسته شد که آدامس دارچینی بجوند. مطالعه روی نوجوانان نتایج مثبتی به همراه داشت که نشان می‌دهد جویدن آدامس دارچین عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد و اضطراب را کاهش می‌دهد.

در مجموع نتایج به دست آمده نشان داد که استفاده از دارچین یا اجزای آن، مانند اوژنول، سینامالدئید و اسید سینامیک، می‌تواند تأثیرات مثبتی بر عملکرد مغز انسان، تقویت حافظه و یادگیری داشته باشند. بنابراین، می‌توان از آن در درمان بیماری‌های مرتبط با عملکرد مغز و کاهش اختلالات شناختی استفاده کرد، البته باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود.

به طور کلی، مقاله مروری سیستماتیک نخعی، کوشکی و همکارانشان نشان می دهد که دارچین و برخی از اجزای فعال آن می توانند تأثیرات مثبتی بر عملکرد مغز انسان، تقویت حافظه و یادگیری داشته باشند. در آینده، این بررسی می‌تواند الهام بخش سایر محققان برای بررسی بیشتر تأثیر دارچین بر مغز باشد، که به طور بالقوه می‌تواند استفاده از آن را برای حفظ عملکرد مغز و کاهش اختلالات شناختی ترویج کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه