تاریخ انتشار: پنجشنبه 17 فروردین 1402
یافته جدید محققان در ارتباط با متابولیت پورین

  یافته جدید محققان در ارتباط با متابولیت پورین

به گفته محققان متابولیت پورین گزانتین ممکن است در تمایز سلولی Th17 در روده نقش داشته باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، روده خانه مجموعه‌ای از میکروب‌ها است که بر سلامت و بیماری تأثیر می‌گذارند. تصور می‌شود که برخی از انواع میکروارگانیسم‌ها در ایجاد شرایط التهابی، مانند بیماری التهابی روده (IBD) نقش دارند، اما آبشار دقیق رویدادهایی که از میکروب‌ها به سلول‌های ایمنی به بیماری منجر می‌شود، همچنان مرموز است. یک مطالعه جدید توسط محققان بیمارستان بریگهام و زنان، یکی از اعضای مؤسس سیستم مراقبت‌های بهداشتی Mass General Brigham، دقیقاً به بررسی آنچه منجر به تولید سلول‌های Th17 می‌شود (یک زیرگروه مهم از سلول‌ها در روده) می‌پردازد و برخی از بازیگران مولکولی که مورد توجه قرار نگرفته‌اند را نشان می‌دهد. ازطرفی حوادثی منجر به تمایز سلولی در روده می‌شود. یکی از این عوامل متابولیت پورین گزانتین است که در سطوح بالایی در غذاهای کافئین دار مانند قهوه، چای و شکلات یافت می‌شود. نتایج این مطالعه در Immunity منتشر شده است.
تصور می شود که سلول‌های T helper (Th17) تولید کننده اینترلوکین 17 نقش کلیدی در روده دارند. سلول‌ها می‌توانند به ایجاد یک سد محافظ در روده کمک کنند و زمانی که عفونت باکتریایی یا قارچی رخ می‌دهد، این سلول‌ها ممکن است سیگنال‌هایی را آزاد کنند که باعث می‌شود بدن سلول‌های Th17 بیشتری تولید کند. اما این سلول‌ها در بیماری‌هایی مانند مولتیپل اسکلروزیس، آرتریت روماتوئید، پسوریازیس و IBD نیز نقش دارند.
یکی از مفاهیم در زمینه حاضر این است که میکروب‌ها برای تمایز سلول Th17 مورد نیاز هستند، اما مطالعه جاری نشان می‌دهد که ممکن است استثناهایی وجود داشته باشد. گروه پزشکی در BWH. مکانیسم‌های اساسی تولید سلول‌های Th17 در روده را مطالعه کرده و نتایج شگفت‌انگیزی پیدا کرد که ممکن است به ما در درک بهتر چگونگی و چرایی بیماری‌هایی مانند IBD کمک کند. 
محققان این مطالعه ابراز داشتند که گاهی اوقات در تحقیقات، اکتشافات عجیبی رخ داده که لزوماً چیزی نیست که شما به دنبال آن باشید، اما این یک یافته جالب است که زمینه‌های بیشتری را برای تحقیق باز می‌کند. در گروه پزشکی خیلی زود است که حدس زده شود که آیا مقدار گزانتین در یک فنجان قهوه منجر به اثرات مفید یا مضر در روده فرد می‌شود، اما این به محققین سرنخ‌های جالبی می‌دهد تا به دنبال راه‌هایی برای ایجاد پاسخ محافظتی و سد قوی‌تر باشند. نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که مطالعه آن‌ها محدود به سلول‌های روده بود، این امکان وجود دارد که تداخل بین سلول‌های روده و سایر اندام‌ها، مانند پوست و ریه، تأثیر مهمی بر نتایج داشته باشد. آن‌ها همچنین خاطرنشان می‌کنند که مطالعه آن‌ها علت بیماری زا شدن سلول‌های Th17 را مشخص نمی‌کند. آن‌ها خاطرنشان می‌کنند که اکتشافات بیشتری مورد نیاز است، از جمله مطالعاتی که بر روی سلول‌های Th17 انسان-IBD تمرکز دارند.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه