تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 شهریور 1392
زندگي سالم ، سلول ها را در برابر پيري مقاوم مي کند

  زندگي سالم ، سلول ها را در برابر پيري مقاوم مي کند

محققان علوم پزشکی اعلام کردند زندگی سالم به سلول های بدن کمک می کند با پیری مقابله کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، به گفته محققان ، سبک زندگی سالم شامل غذای کامل ، بر اساس مصرف سبزیجات و گیاهان ،‌ورزش ملایم روزانه ،‌ریلکس شدن به وسیله یوگا و مدیریت استرس شکل می گیرد.
محققان با بررسی 35 مرد که ده نفر آنها تحت سبک زندگی سالم زندگی کردند و 25 نفر به صورت معمول زندگی کردند ، به نتایج جالبی دست یافتند.
محققان علاوه بر رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه و کارهای معمول مغزی ، به مدت سه ماه ، گروه مردان را تحت ورزش یوگا به صورت یک ساعت در هفته قرار دادند و آنها را تحت حمایت گروه روان شناسان کنترل کردند.
پس از پنج سال محققان ، بخش هایی از سلول را که به تلومر موسوم و با پیری سلولی مرتبط است تحت بررسی قرار دادند.
تلومرها بخش هایی ظریف از پروتئینی هستند که به بخش انتهایی کروموزوم ها می چسبد و به کد گذاری دی ان ای هنگام تکثیر سلولی کمک می کند.
با نگاه به طول تلومرها می توان به طول عمر سلولی نیز تا حد زیادی پی برد.
محققان دریافتند طول تلومرهای گروه ده نفره که تحت سبک زندگی سالم زندگی می کردند در پنج سال به طور متوسط ده درصد افزایش یافت و بیشترین طول تلومرها در کسانی دیده شد که سبک زندگی کاملا سالمی داشتند.
دکتر دین اورنیش استاد دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو و همکارانش که این بررسی را انجام داده اند می گویند : با اینکه این مطالعه بر روی گروه کوچکی انجام گرفته است ولی می توان آن را به جمعیت های بزرگ تر نیز تعمیم داد.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، نتیجه مطالعه این محققان در شماره اخیر نشریه لانست سرطان شناسی منتشر شده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه