تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 شهریور 1392
سلول های بنیادی معجزه ای برای درمان حملات قلبی

  سلول های بنیادی معجزه ای برای درمان حملات قلبی

دانشمندان با استفاده از سلول های بنیادی مایع آمنیوتیک توانستند اثرات تخریبی ناشی از حمله قلبی را کاهش دهند .
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از theaustralian بر اساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه ملبرن سلول های بنیادی قدرت معجزه آمیزی جهت درمان شرایط تضعیف کننده میزبان مانند حمله قلبی دارند. بر طبق کارهای قبلی انجام شده بر روی حیوانات آزمایشگاهی از سلول های بنیادی مشتق شده از مایع آمنیوتیک انسان جهت درمان حملات قلبی استفاده شده است. به گفته دکتر Sobey سلول های بنیادی مشتق شده از لایه پوشاننده کیسه آمنیوتیک، جزء سلول های بنیادی بالغ می باشند، بنابراین محدودیت های اخلاقی استفاده از سلول های بنیادی مشتق از جنین را ندارند. در مطالعات انجام شده، در برخی موش ها بهبود کامل از حمله قلبی در طول مدت 2 هفته مشاهده شد.

به گفته دکتر Sobey سلول های بنیادی زمانی که پیوند زده می شود، پاسخ ایمنی را القا نمی کند. بدلیل آنکه یکی از عملکردهای نرمال این سلول ها حفظ سیستم ایمنی مادر از پس زدن بافت جنین می باشد. این سلول ها به راحتی در زمان تولد جمع آوری و نگهداری می شوند و منبعی را جهت پیوند سلول های بنیادی فراهم می کنند. این سلول ها ظرفیت تزریق داخل وریدی و قرارگیری در ناحیه آسیب دیده بدن را دارند.

بیش از 60000 نفر در هر سال در استرالیا به حمله قلبی دچار می شوند و تنها یک نوع دارو به نام فعال کننده پلاسمینوژن بافتی برای درمان این شرایط تجویزمی شود. این دارو باید در حدود 3 ساعت از شروع علائم حمله تجویز شود تا در مهار آسیب به مغز مؤثر واقع شود. در درمان حملات قلبی این سلول ها مانند داروخانه سیار عمل می کنند. مسیر ناحیه آسیب دیده را پیدا کرده و چندین فاکتورمهم را جهت درمان آن ترشح می کنند. تزریق داخل وریدی سلول های بنیادی آمنیوتیک از آسیب وارد شده به مغز پس از حمله قلبی در حدود 3 برابر جلوگیری می کند و مهار ایمنی ناشی از حمله قلبی را برجسته تر می سازد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه