تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 شهریور 1392
 پیگیری توان داروی abatacept در مهار دیابت نوع I

  پیگیری توان داروی abatacept در مهار دیابت نوع I

مطالعات نشان داده است که داروی abatacept این توانایی را دارد که بیماری دیابت نوع I را مهارکند، این دارو در واقع موجب اختلال در سیستم اتوایمیون می شود که با اثر روی سلول های تولید کننده انسولین موجب تخریب آن ها می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، دیابت جوانی، یک بیماری خود ایمنی می باشد که بیشتر در افراد جوان مشاهده می شود و ترکیب ژنتیکی قویی دارد. این مطالعه روی افراد داوطلبی صورت گرفته که بین 6 تا 45 سال سن داشتند و نتایج حاصله از غربالگری آنتی بادی روی آن ها نشان ی داد که احتمال ایجاد دیابت نوع I در آن ها وجود دارد.

دکتر راسل در این زمینه می گوید: اغلب افراد فکر می کنند که غربالگری برای شناسایی فاکتور ایجادکننده دیابت نوع I امر زیاد مهمی نیست زیرا در حال حاضرراهکاری که بتوان برای کاهش خطر این بیماری انجام داد وجود ندارد. هدف نهایی این مطالعه یافتن روشی برای مهار یا حداقل ایجاد تاخیر در ایجاد بیماری دیابت نوع I در افرادی است کهاستعداد ابتلا به این بیماری را دارند.

داروی abatacept، یک داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است که برای درمان بیماری اتوایمیون ارتریت روماتوئید از آن استفاده می شود. نشان داده شده است که داروی abatacept، در ایجاد اختلال در حمله های اتوایمن روی سلول های تولید کننده انسولین در بدن افرادی که جدیدا برای دیابت نوع I تشخیص داده شده اند، موفق است. فرایندهای اتوایمیون که منجر به دیابت نوع I می شوند می تواند خیلی پیش تر از بروز علایم این بیماری شروع شده باشد. اوتوآنتی بادی هایی که سلول های تولید کننده انسولین را هدف قرار می دهند می توانند ماه­ها و حتی سال ها قبل از اینکه فرد مبتلا به دیابت شود وجود داشته باشند. اگر چه وجود این اوتوآنتی بادی ها به طور قطع دیابت نوع I در حال تکوین را مشخص نمی کند اما می تواند یک نشانگر بسیار قوی و یک فرصت برای شناسایی خطر ابتلا به این بیماری در افراد باشد.

یکی از افراد که بسیار در این زمینه مشتاق می باشد آقای هادگین است که یک پسر 10 ساله مبتلا به دیابت نوع I دارد، وی در این زمینه می گوید:" اگر چه این مطالعه بیشتر به افرادی می پردازد که ریسک بالایی برای دیابت نوع I دارند و بنابراین کمکی به پسر من نمی کند، اما من مطمئن هستم که مطالعاتی از این قبیل راه هایی را برای جلوگیری از ابتلای  کودکان دیگر به این بیماری پیدا خواهند کرد.

شرکت کنندگان در این مطالعه مهاری طی یک دوره یک ساله، 14 بار داروی abatacept را به صورت تزریق داخل وریدی دریافت می کنند و هز شش ماه مجددا مراجعه می کنند تا میزان کارایی این دارو، به منظور جلوگیری از آسیب رساندن سیستم ایمنی به سلول های تولید کننده انسولین، مورد ارزیابی قرار گیرد.

این مطالعه بر روی پیش گیری احتمال خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع I  متمرکز شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه