تاریخ انتشار: شنبه 22 مهر 1402
مانیتورینگ فرآیند IVF در منزل

  مانیتورینگ فرآیند IVF در منزل

نظارت خانگی بر تخمک‌گذاری قبل از قرار‌دادن جنین‌های منجمد در طی فرآیند IVF به اندازه مراقبت‌های بیمارستانی می‌تواند موثر باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، نظارت خانگی بر تخمک‌گذاری قبل از قرار‌دادن جنین‌های منجمد در طی فرآیند IVF به همان اندازه که بررسی‌های بیمارستانی برای تعیین بهترین زمان انجام می‌شود، می‌تواند عمل کند. علاوه بر این، برای زنان خوشایندتر است که این کار را در محیط خانه انجام دهند و بار کمتری بر روی امکانات بیمارستان وارد کند. نظارت بر تخمک گذاری در خانه به معنای مراجعه یک بار به بیمارستان برای قرار دادن این جنین‌ها به جای سه تا چهار بار برای بیمارستان است. این کار پایدارتر است و هزینه درمان را تا 80 درصد کاهش می‌دهد.

برای بهینه‌سازی درمان‌های باروری، محققان آمستردام UMC و بیمارستان Jeroen Bosch مطالعه ای متشکل از 23 بیمارستان در هلند، راه‌اندازی کردند. این مطالعه به بررسی اینکه آیا تفاوتی در شانس بارداری بین نظارت در خانه و نظارت در بیمارستان وجود دارد یا خیر. در مجموع 1464 زن در این مطالعه شرکت کردند. 732 زن تحت نظارت خانگی تخمک‌گذاری قرار گرفتند و 732 زن دیگر تخمک گذاری را در بیمارستان کنترل کردند. در خانه، نظارت شامل نظارت بر سطح هورمون ادرار است. در طول IVF، قرار دادن جنین در چرخه طبیعی ارجح است. بنابراین درمان طولانی مدت زنان با دارو غیرضروری است، زیرا دارو خطر عوارض بارداری را افزایش می‌دهد. با این حال، اگر چرخه منظم وجود نداشته باشد، یک چرخه مصنوعی با استفاده از داروهای فوق ایجاد می‌شود. در هر دو مورد نظارت برای ردیابی تخمک گذاری ضروری است. تجزیه و تحلیل داده‌های مطالعه اکنون نشان می‌دهد که نظارت در خانه به خوبی نظارت بر بیمارستان است، در هنگام قرار دادن جنین‌های منجمد در زنانی که چرخه تخمک گذاری طبیعی را تجربه می‌کنند. از نظر نتایج بارداری و تولد نوزادان نیز همین نتیجه وجود دارد. نتایج این مطالعه پیامدهایی برای تمام درمان‌های IVF در سراسر جهان دارد. علاوه بر این، محدود کردن هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در صورت امکان مهم است، نظارت در خانه اجازه استفاده برای بهینه‌سازی منابع را می‌دهد. نظارت در خانه مزایای بسیاری برای زنان درگیر دارد. همچنین پایدارتر و مقرون به صرفه تر است. اگر زنان در خانه نظارت کنند، قرار ملاقات‌ها و همچنین هزینه‌های سفر کمتر است.

طبق گفته مدیر این مطالعه، زنان نظارت در خانه را به عنوان خصوصی‌تر تجربه می‌کنند و در طول این درمان احساس قدرت بیشتری می‌کنند. علاوه بر این، زمانی که زنان می‌توانند بیشتر این درمان را از خانه انجام دهند، مزایای قابل توجهی در مورد دوام و هزینه وجود دارد. جابجایی‌های سفر بسیار کمتر است، بنابراین برای محیط زیست نیز بهتر است.

پایان مطلب./

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه