تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 مهر 1402
منشأ مشترکی از آلرژی‌های عمده دوران کودکی

  منشأ مشترکی از آلرژی‌های عمده دوران کودکی

محققان طی مطالعاتی دریافتند نقش میکروبیوتای روده در ایجاد آلرژی کودکان می‌تواند دخیل باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا و بیمارستان کودکان BC انجام شد، چندین آلرژی عمده دوران کودکی ممکن است همه از جامعه باکتری‌های ساکن در روده ما ناشی شود. تأثیرات زندگی که با ابتلای کودکان به هر یک از چهار آلرژی رایج مرتبط است.  اگزما، آسم، آلرژی غذایی و/یا تب یونجه. این یافته‌ها می‌تواند به روش‌هایی برای پیش‌بینی اینکه آیا یک کودک دچار آلرژی می‌شود و راه‌هایی برای جلوگیری از رشد آن‌ها منجر شود. صدها میلیون کودک در سراسر جهان از آلرژی رنج می‌برند، از جمله یکی از هر سه کودک در کانادا، و مهم است که بدانیم چرا این اتفاق می‌افتد و چگونه می‌توان از آن پیشگیری کرد.

این مطالعه یکی از اولین مطالعاتی است که چهار آلرژی متمایز کودکان در سنین مدرسه را به طور همزمان بررسی کرده است. در حالی که این بیماری های آلرژیک هر کدام علائم منحصر به فردی دارند، آزمایشگاه Turvey کنجکاو بود که آیا ممکن است منشا مشترکی با ترکیب میکروبیوتای روده نوزاد داشته باشد یا خیر. دکتر Charisse Petersen، یکی از نویسندگان ارشد مقاله و همکار فوق دکترا در آزمایشگاه Turvey می‌گوید اینها از نظر فنی تشخیص‌های متفاوتی هستند، هر کدام لیست علائم خاص خود را دارند، بنابراین اکثر محققان تمایل دارند آنها را به صورت جداگانه مطالعه کنند. برای این مطالعه، محققان ارزیابی های بالینی 1115 کودک را که از بدو تولد تا پنج سالگی ردیابی شده بودند، بررسی کردند. تقریباً نیمی از کودکان (523) هیچ شواهدی از آلرژی نداشتند، در حالی که بیش از نیمی (592) با یک یا چند اختلال آلرژیک توسط پزشک متخصص تشخیص داده شد. محققان میکروبیوم‌های کودکان را از نمونه‌های مدفوع جمع‌آوری‌شده در ویزیت‌های بالینی در سه ماهگی و یک سالگی ارزیابی کردند. نمونه‌های مدفوع یک امضای باکتریایی را نشان دادند که با ابتلای کودکان به هر یک از چهار آلرژی در سن پنج سالگی مرتبط بود. علایم باکتریایی مشخصه دیس بیوز یا میکروبیوتای روده نامتعادل است که احتمالاً منجر به آسیب دیدن پوشش روده و افزایش پاسخ التهابی در روده می‌شود. به طور معمول، بدن ما میلیون‌ها باکتری را که در روده ما زندگی می‌کنند تحمل می‌کند، زیرا آنها کارهای مفید زیادی برای سلامتی ما انجام می‌دهند. برخی از راه‌هایی که ما آنها را تحمل می‌کنیم، حفظ یک سد قوی بین آنها و سلول‌های ایمنی بدن و محدود کردن سیگنال‌های التهابی است. محققان قبل از ایجاد آلرژی در نوزادان به یک شکست رایج در این مکانیسم‌ها پی‌بردند. عوامل زیادی می‌توانند میکروبیوتای روده نوزاد را شکل دهند، از جمله رژیم غذایی، نحوه تولد، محل زندگی و قرار گرفتن در معرض آنتی بیوتیک‌ها. برای مثال، آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است باکتری‌های حساس را از بین ببرند. محققان بررسی کردند که چگونه این نوع تأثیرات بر تعادل میکروبیوتای روده و ایجاد آلرژی تأثیر می‌گذارد. از این داده‌ها می‌توان دریافت که عواملی مانند مصرف آنتی‌بیوتیک در سال اول زندگی بیشتر منجر به اختلالات آلرژیک بعدی می‌شود، در حالی که شیردهی در شش ماه اول محافظت‌کننده است.

اکنون محققان امیدوارند از این یافته‌ها برای اطلاع رسانی درمان‌هایی استفاده کنند که میکروبیوتای روده نامتعادل را اصلاح می‌کند و به طور بالقوه می‌تواند از ایجاد آلرژی جلوگیری کند. به گفته محققان، توسعه درمان‌هایی که این فعل و انفعالات را در دوران شیرخوارگی تغییر می‌دهند، ممکن است از بروز انواع بیماری‌های آلرژیک در دوران کودکی که اغلب تا آخر عمر ادامه دارند، جلوگیری کند. این تحقیق بخشی از مطالعه همگروهی رشد طولی نوزادان سالم کانادا (CHILD) است که خانواده‌ها را از طریق بیمارستان کودکان BC و بیمارستان زنان و مرکز بهداشت BC و سایر بیمارستان‌های اطفال در سراسر کانادا استخدام کرد.

پایان مطلب./

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه