تاریخ انتشار: شنبه 05 اسفند 1402
نقش رمیمازولام در جراحی مغز و اعصاب و بیماران مبتلا به بیماری‌های عصبی
یادداشت

  نقش رمیمازولام در جراحی مغز و اعصاب و بیماران مبتلا به بیماری‌های عصبی

محققان نشان دادند که نقش رمیمازولام در جراحی مغز و اعصاب و بیماران مبتلا به بیماری‌های عصبی موثر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، رمیمازولام یک بنزودیازپین فوق کوتاه اثر جدید است که با عمل به عنوان یک تعدیل کننده مثبت آلوستریک گیرنده گاما آمینو بوتیریک اسید-A باعث ایجاد آرامش می‌شود. حلالیت و متابولیسم بالای آن در آب از طریق استرازهای بافتی امکان شروع سریع آرام بخشی/بیهوشی و برانگیختگی سریع آن را علیرغم استفاده طولانی مدت فراهم می‌کند. علاوه بر این، اثرات رمیمازولام را می‌توان با فلومازنیل معکوس کرد. این بررسی نقش رمیمازولام را در بیمارانی که تحت اعمال جراحی مغز و اعصاب و رادیولوژی عصبی قرار می‌گیرند، به ویژه نقش آن در طول کرانیوتومی بیدار و سازگاری با نظارت عصبی مورد بحث قرار می‌دهد. ملاحظات مربوط به استفاده از رمیمازولام در بیماران مبتلا به بیماری‌های عصبی نیز برجسته شده است. علاوه بر این، تاثیر رمیمازولام بر تحریک پس از عمل، خطر هذیان پس از عمل و بهبودی عصبی شناختی تاخیری مورد بحث قرار گرفته است. 
مقدمه
بنزودیازپین‌ها دسته‌ای از داروها هستند که به خوبی مطالعه شده و دارای خواص خواب آور، آرام بخش، ضد اضطراب، شل کننده عضلانی و ضد تشنج هستند. هنگامی که به صورت جداگانه استفاده می‌شود، سطوح درمانی بنزودیازپین‌ها می‌تواند اثرات نسبتاً جزئی بر روی فشار تهویه و همودینامیک سیستمیک داشته باشد. در مغز، بنزودیازپین‌ها مصرف اکسیژن و متابولیسم مغزی و همچنین جریان خون و حجم خون را کاهش می‌دهند و در عین حال خودتنظیمی مغز را حفظ می‌کنند و فشار داخل جمجمه را کاهش می‌دهند. مشخصات بالینی بیشتر بنزودیازپین‌ها، به‌ویژه برای استفاده در طی جراحی‌های مغز و اعصاب، کاملاً جذاب خواهد بود، اگر به خاطر سرعت پایین‌تر از دست دادن هوشیاری در مقایسه با سایر عوامل و نمایه عوارض جانبی بازیابی عصبی مضر بالقوه آن‌ها نبود.
استفاده از رمیمازولام در طی مراحل جراحی مغز و اعصاب
تا این مرحله، داده‌های توصیف استفاده از رمیمازولام در طی جراحی عصبی محدود است. 
کرانیوتومی بیدار
بیهوشی برای کرانیوتومی بیدار، یا روش‌های جراحی مغز و اعصاب که نیاز به معاینات عصبی متناوب و مکرر دارند، به گزینه‌های دارویی با فارماکوکینتیک قابل اطمینان، کوتاه اثر و قابل تیتر نیاز دارند. علاوه بر این، اثرات باقیمانده از آرامبخشی نباید یک معاینه عصبی معنی دار را به خطر بیندازد. رمیمازولام تمام این خصوصیات را با مزیت اضافی اثر بالینی فوق کوتاه کننده دارد.
اثرات رمیمازولام بر نظارت عصبی: الکتروانسفالوگرافی و پتانسیل‌های برانگیخته
مطالعات اولیه و گزارش‌های موردی که تأثیر رمیمازولام را بر نظارت عصبی فیزیولوژیک توصیف می‌کنند، مانند الکتروانسفالوگرافی (EEG) و نظارت بر پتانسیل برانگیخته، اثرات قابل پیش‌بینی را پیشنهاد می‌کنند که امکان استفاده از رمیمازولام را در طول نظارت بر این روش‌ها فراهم می‌کند. برای شروع، اثر رمیمازولام بر EEG در یک مطالعه آینده‌نگر شامل 20 داوطلب مرد سالم مشخص شد. به مدت 15 دقیقه و در نهایت 1 میلی گرم در دقیقه به مدت 15 دقیقه.
نقش محافظت کننده عصبی رمیمازولام
رمیمازولام ممکن است یک اثر محافظت کننده عصبی در طول ایسکمی مغزی داشته باشد. در موش‌ها، مطالعات محققان با بررسی که انجام دادند 25 مورد کاهش حجم انفارکتوس مغزی و بهبود پیامدهای عصبی را در 2 و 24 ساعت پس از آسیب ایسکمیک پس از تجویز رمیمازولام نشان دادند. اینکه آیا این اثرات را می‌توان به صورت بالینی در انسان تکرار کرد، آزمایش نشده است.

مصرف رمیمازولام در بیماران مبتلا به بیماری‌های عصبی
بیماران مبتلا به بیماری عصبی در معرض خطر عوارض منحصر به فرد بعد از عمل هستند و متخصصان بیهوشی باید به دقت تأثیر بیهوشی را بر اختلال عصبی خاص در نظر بگیرند. درک پاتوفیزیولوژی روند بیماری و درمان مرتبط با آن می‌تواند به مدیریت بیهوشی مناسب برای کاهش عوارض جانبی حین عمل و همچنین جلوگیری از آسیب عصبی ثانویه اجازه دهد. رمیمازولام ممکن است یک عامل جذاب برای آرامبخشی یا بیهوشی عمومی در بیماران مبتلا به بیماری های عصبی مختلف باشد. مشخصات دارویی منحصر به فرد آن ممکن است مفید باشد، به ویژه در بیماران با حساسیت تغییر یافته به داروهای عصبی-عضلانی، در بیماران مبتلا به دمیلیناسیون و آسیب شناسی عصب کشی، و در بیماران مبتلا به اختلالات تشنج.
اثر رمیمازولام بر تغییرات شناختی مرتبط با بیهوشی
تغییرات نامطلوب در عملکرد شناختی پس از آرامبخشی و بیهوشی عمومی شایع است. در دوره پری پروسیجرال و در بیماران بدحال، بنزودیازپین‌های نسل قدیمی تر به طور کلی با افزایش خطر هذیان پس از عمل همراه بوده است. مطالعات به طور آینده نگر (به مدت 5 روز) 78 بیمار بالای 65 سال را که رمیمازولام را طی جراحی قلب دریافت کردند، دنبال کردند و میزان دلیریوم بعد از عمل را با گروه مشابهی از بیمارانی که رمیمازولام را در حین عمل به عنوان بخشی از یک بیهوشی متعادل دریافت نکرده بودند مقایسه کردند. میزان دلیریوم بعد از عمل در طی 5 روز پس از جراحی بین گروه ها مشابه بود. 30.3% و 26.6% در گروه رمیمازولام و کنترل به ترتیب (63/0=P).
فرصت‌هایی برای مطالعه بیشتر و تاثیر بالینی بالقوه
اثر رمیمازولام بر هذیان پس از عمل، تاخیر در بهبودی عصبی شناختی، و آسیب ثانویه در افراد مبتلا به بیماری عصبی هنوز به خوبی مشخص شده است، اما مورد توجه آشکار است. به طور خاص، محققان مشتاقانه منتظر مطالعات آینده هستند که ملاحظات زیر را مورد توجه قرار دهد:
•    پیامدهای بالینی عملی استفاده از رمیمازولام به طور خاص در ارتباط با افراد آسیب پذیر عصبی (به عنوان مثال، افراد مبتلا به آسیب شناسی عصبی، پس از جراحی مغز و اعصاب، سن بالا). این شامل آگاهی حین عمل با یادآوری، ظهور تاخیری و هذیان پس از عمل، مدت زمان بستری در بخش بهبودی پس از بیهوشی، مدت بستری در بیمارستان، تهوع و استفراغ بعد از عمل یا مرگ و میر است. 
•    استفاده عضلانی رمیمازولام به عنوان فرصتی برای آرام کردن بیماران بدون دسترسی داخل وریدی برای تسهیل یک روش سرپایی کوتاه.
•    تأثیر استفاده از رمیمازولام، در صورت وجود، در بیماران جراحی مغز و اعصاب طبقه بندی شده است. به عنوان مثال، آیا رمیمازولام هنگام استفاده در بیمارانی که دارای روش‌هایی مانند کرانیوتومی بیدار یا اندارتکتومی کاروتید هستند، فواید یا خطرات خاصی دارد؟
•    نقش رمیمازولام در طی ترومبکتومی مکانیکی برای سکته مغزی ایسکمیک عروقی مغزی. 
•    نقش رمیمازولام در محیط مراقبت‌های ویژه، به ویژه در مراقبت‌های عصبی و در بیماران آسیب پذیر عصبی در یک واحد مراقبت‌های ویژه عمومی.
•    مطالعات بیشتر در مورد بررسی اثرات رمیمازولام بر نظارت عصبی، از جمله استفاده از آن در طول جراحی مغز و اعصاب برای بیماران مبتلا به صرع که تحت روش‌هایی شامل الکتروکورتیکوگرافی و نظارت بر EEG هستند.
•    مطالعات بزرگ و آینده نگر که نقش رمیمازولام را در اختلالات عصبی شناختی بعد از عمل ارزیابی می‌کند، از جمله آن‌هایی که برای تعیین اینکه آیا اثر وابسته به دوز بر ایجاد دلیریوم بعد از عمل وجود دارد یا خیر طراحی شده‌اند. 
رمیمازولام برای آرامبخشی حین عمل و بیهوشی عمومی مورد تایید و استفاده قرار گرفته است. با مشخصات فارماکوکینتیک کوتاه اثر سریع، ممکن است اثرات مخرب مشابهی مانند سایر بنزودیازپین‌ها بر روی شناخت و هذیان پس از عمل نداشته باشد. برای بیمارانی که تحت جراحی مغز و اعصاب قرار می‌گیرند، بر اساس مطالعات موردی محدود و استفاده بالینی از این موارد و دستورالعمل‌ها، ممکن است نوید بالینی برای استفاده از رمیمازولام وجود داشته باشد. تحقیقات بالینی بیشتر برای درک تأثیر بالقوه رمیمازولام بر پیامدهای جراحی مغز و اعصاب ضروری است.
پایان مطلب/.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه