تاریخ انتشار: یکشنبه 07 مهر 1392
بررسی دراز مدت درمان ملانوما با Ipilimumab

  بررسی دراز مدت درمان ملانوما با Ipilimumab

طبق گزارشی که در کنگره سرطان اروپا 2013 ارائه شده است، بیماران مبتلا به ملانومای پیشرفته که با یک آنتی بادی مونوکلونال به نام ipilimumab درمان شده اند تا ده سال می توانند زنده بمانند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily،به گفته پژوهشگران امریکایی شانس زنده ماندن این بیماران از سه سال تا ده سال بوده است. این یافته ها حاصل بررسی تعداد زیادی ازبیماران دچار ملانومای پیشرفته است.

 Ipilimumab یک مونوکلونال آنتی بادی است که سیستم ایمنی را با هدف قرار دادن گیرنده ای موسوم به Cytotoxic T-Lymphocyte Antigen 4 (CTLA-4)، برای مبارزه با نوعی سرطان پوست به نام ملانوما  فعال می کند. در ملانوما، CTLA-4 مهار شده و قادر به شناسایی و تخریب سلول های سرطانی نیست. اما Ipilimumab مکانیزم مهارکنندگی را خاموش کرده و CTLA-4 می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد. مشخص شده است که برخی بیماران که با این دارو درمان شده اند مدت بیشتری زنده مانده اند. محققان اطلاعات مربوط به 4846 بیمار را مورد بررسی قرار داده اند. آنالیز داده ها نشان می دهد که این دارو می تواند درکنترل متاستاز این نوع سرطان موثر باشد و در 25-17 در صد بیماران باعث بقای 10-3 سال بیشتر شود. این بیماران ظاهرا می توانند باقیمانده تومور را تحت کنترل نگه دارند تا سیستم ایمنی "reset" شود. این نتایج می تواند  با استفاده از anti-PD1/PDL1  مونوکلونال آنتی بادی های anti-PD1/PDL1  سه تا چهار برابر بهبود یابد و ملانومای متاستاز دهنده بیماری قابل درمانی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه