تاریخ انتشار: دوشنبه 08 مهر 1392
داروی جدید MS درانتظار آزمایشات بالینی

  داروی جدید MS درانتظار آزمایشات بالینی

تشخیص MS بسیارسخت است. بیماری عموما در سی سالگی زمانی که مشکلات نورولوژیکی در بیماران مشاهده می شود تشخیص داده می شود. بعد از آن نیز بیماری روند پیشرفت خود را ادامه می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بسیاری از افراد مبتلا تا سن 50-45 سالگی برای راه رفتن به وسایل کمکی نیازمند خواهند شد و آن هایی که بیماری وخیم تری دارند تا قبل از 60 سالگی زمین گیر می شوند. داروهای موجود روند بیماری را کند تر نمی کنند. به دنبال جستجو برای گزینه های بهتر برای درمان بیماران دچارMS ، محققان روش درمانی جدیدی را ابداع نموده اند که بر پایه ویتامین D  می باشد و  توانسته است روند بیماری را در موش ها متوقف یا حتی معکوس کند.

در این روش دوز کمی از دارویی به نام calcitriol که  شکل فعال شده ویتامین D است، به کار رفته است . به دنبال آن نیز از ویتامین D در جیره غذایی موش ها استفاده شده است. برای جلوگیری از اثرات جانبی دارو که بالا بردن سطح کلسیم خون می باشد، از دوز پائین آن استفاده است. محققان معتقدند داروی مذکور باعث مرگ سلول های ایمنی از بین برنده غلاف میلین می شود و ویتامین D نیز از جایگزینی سلول های جدید به جای آن ها جلوگیری می کند. با آن که نتایج به دست آمده امیدوار کننده بوده است پژوهشگران خاطر نشان می کنند ممکن است نتایج دیگری در انسان مشاهده شود زیرا انسان ها مانند موش های آزمایشگاهی از نظر ژنتیکی همگن نیستند. بنابراین مرحله بعدی مطالعه انجام آزمایشات کلینیکی است. در صورت مثبت بودن نتایج ،این دارومی تواند در افرادی که بیماری MS در آن ها در مراحل اولیه خود می باشد مورد استفاده قرر گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه