تاریخ انتشار: دوشنبه 08 مهر 1392
ابتلا به بيماري ايدز علايم مشخصي ندارد
رييس مركز تحقيقات ايدز :

  ابتلا به بيماري ايدز علايم مشخصي ندارد

رييس مركز تحقيقات ايدز گفت : ابتلا به بيماري ايدز علايمي مشخصي ندارد و در برخي موارد در زمان شروع بيماري علايمي همچون بيماري آنفلوآنزا در فرد ظاهر مي شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دكتر مينو محرز افزود : ايدز بيماري عفوني است كه اين ويروس موجب تحليل شديد توان و قدرت سيستم ايمني بدن مي شود و در نتيجه فرد در مقابل انواع بيماري ها و عفونت ها ناتوان مي شود و بدن با كاهش قدرت سيستم دفاعي آمادگي پيدا مي كند كه به عفونت مبتلا شود . 
وي افزود : وقتي كه ويروس ايدز وارد بدن فرد مي شود حدود ۲ تا ۱۵ سال طول مي كشد تا بيماري با معاينات باليني و علايم ظاهري تشخيص داده شود. 
به گفته وي تاكنون درمان مشخص و قطعي براي ويروس بيماري ايدز در جهان شناخته نشده است و در اين زمينه تحقيقات زيادي در حال انجام است و داروهاي ضد ويروسي كه هم اكنون وجود دارد پيشرفت و روند بيماري را به تاخير مي اندازد. 
رييس مركز تحقيقات ايدز يادآور شد : اين بيماري تنها از طريق خون قابل انتقال است بنابراين جوانان بايد سعي كنند از رفتارهاي پرخطر پرهيز كنند. 
وي توجه به مقوله آموزش و اطلاع رساني در مورد بيماري ايذر را بسيار مهم دانست و گفت : هم اكنون ۱۸۰ مركز مشاوره ايدز در كشور فعال هستند . اين مراكز در مورد بيماري ايدز اطلاع رساني و به مردم مشاوره رايگان ارايه مي كنند. 
رييس مركز تحقيقات ايدز ايران افزود : اطلاع رساني در مورد ايدز بايد توسط نهادهايي همچون آموزش و پرورش جدي گرفته شود و از سوي ديگر رسانه هايي همچون راديو و تلويزيون آموزش هاي لازم را در اختيار جوانان قرار دهند. 
محرز همچنين از برپايي كنگره بين المللي ايدز در سال آينده خبر داد و گفت :در اين كنگره آخرين يافته هاي علمي و تحقيقاتي در زمينه ايدز و مطالعات محققان كشورهاي مختلف ارايه مي شود . 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه