تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 مهر 1392
کنترل سلول های کشنده سرطان توسط فرآیندهای اپی ژنتیکی

  کنترل سلول های کشنده سرطان توسط فرآیندهای اپی ژنتیکی

بررسی تغییرات اپی ژنتیک کنترل کننده سلول های کشنده طبیعی می تواند در تولید داروهای درمانی علیه سرطان کمک مؤثری باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل medindia سلول های کشنده طبیعی (NK) در بدن انسان می توانند تومورهای سرطانی و ویروس ها را از بین ببرند. مطالعه ای جدیدی که در کالیفرنیا انجام شد برای اولین بار نشان داد که چگونه این سلول ها می توانند با فرآیندهای اپی ژنتیک دستکاری شوند. این نتایج در ایجاد داروهای مؤثر در درمان سرطان راه جدیدی را می گشاید. این مطالعات فرآیندهای اپی ژنتیک را به عنوان عامل کنترل کننده سلول های کشنده سرطان مطرح کردند.

به گفته دکتر Chen سلول های کشنده طبیعی هدف های جالبی جهت ایمونوتراپی می باشد. بدلیل آنکه آنها قادر به از بین بردن سلول های توموری می باشند. در سرتاسر جهان دانشمندان بر روی استفاده از سلول های کشنده به عنوان دارو کار می کنند ولی هیچ یک بر تنظیمات اپی ژنتیکی این سلول ها تمرکز نکرده اند. این مطالعه توضیح داد که چگونه فرآیندهای اپی ژنتیک شامل آنزیم MYSM1 نقش حیاتی در تکوین سلول های کشنده طبیعی دارند. اپی ژنتیک شامل تغییرات بیوشیمیایی در بدن می باشد که به طور مستقیم بر روی DNA اثر می گذارد و موجب روشن شدن برخی ژن ها و خاموش شدن برخی دیگر می گردد. آنزیم MYSM1، آنزیمی در سیستم ایمنی بدن می باشد که ژن ها را با تغییر پروتئین ها ی هیستون بر روی DNA روشن و خاموش می کند.

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی موش ها دکتر Chen و تیم تحقیقاتیش مشخص کرد که این آنزیم برای بلوغ و عملکرد سلول های کشنده طبیعی نیاز است. این آنزیم دسترسی به پروتئین هایی که رونویسی ژن ها را افزایش داده و نهایتأ بلوغ سلول های کشنده طبیعی را محقق می کند، میسر می سازد. نکته مهم این است که برخلاف درمان های معمولی، درمان های بر پایه سلول های کشنده بر علیه متاستاز بسیار مؤثرتر می باشد. این روش درمانی برای ایمونوتراپی در آینده می تواند مورد بهتری باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه