تاریخ انتشار: دوشنبه 15 مهر 1392
انجام فازII آزمایش های سلول بینادی برای درمان ALS

  انجام فازII آزمایش های سلول بینادی برای درمان ALS

محققین دانشگاه Emory و میشیگان شروع به فاز II آزمایشاتی کرده اند که به عنوان نقطه عطفی برای درمان بیماران مبتلا به ALS با استفاده از سلول های بنیادی عصبی انسانی بوده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از hispanicbusiness، بیماری ALS یک بیماری تحلیل برنده سیستم عصبی جنینی است که درمان خاصی ندارد. در این بیماری یکسری سلول های عصبی خاص به نام نورون های حرکتی در مغز و نخاع از بین می روند.
فاز II این مطالعه با توجه به افزایش دوز و امنیت آزمایش برای درمان 15 بیمار در پنج گروه مختلف صورت گرفت و آن چه بحث نو آوری این مطالعه را بیشتر نشان می دهد افزایش تعداد تزریقات وتعداد سلول های بنیادی مورد استفاده برای درمان ALS بوده است.
 
هم چنین برای اولین بار برای درمان ALS در مطالعات بالینی به نخاع سلول بنیادی تزریق شد. در فازI این مطالعه، میزان بی خطر بودن پیوند سلول های بنیادی عصبی به نخاع در 18 بیمار مبتلا به ALS مورد ارزیابی قرار گرفت. در 12 بیمار اول این سلول های بنیادی عصبی به ناحیه کمری یا پایین تر نخاع پیوند شد و در 6 بیمار دیگر به ناحیه گردنی یا بالاتر پیوند شد.
 
در فازII آزمایش، در 12 بیمار اول تزریق فقط به ناحیه گردنی نخاع صورت گرفت و سه بیمار نهایی تزریقات را در ناحیه گردنی و کمری دریافت کردند. در طول ازمایش تعداد تزریقات و تعداد سلول ها به ازای هر تزریق افزایش یافت.
 
در فازI ماکزیمم 15 تزریق بود و در هر دفعه 100000 سلول، اما در فازII ازمایشات 40 بار تزریق صورت گرفت که در هر تزریق بیش از 400000 سلول تزریق شد.
 
محققین امیدوار هستند که این ازمایشات بتواند منجر به تکوین و توسعه استفاده بیشتر از این دو تکنیک جدید برای جراحی و درمان افراد مبتلا به ALS شود.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه