تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 مهر 1392
راه جدید برای رشد سلول های بنیادی عصبی ممکن است درمان آسیب ها و بیماری های مغزی را تسریع کند

  راه جدید برای رشد سلول های بنیادی عصبی ممکن است درمان آسیب ها و بیماری های مغزی را تسریع کند

محققین با استفاده از روشی جدید موفق به جداسازی بهتر و موثرتر سلول های بنیادی عصبی شده اند که می تواند سلول های بیشتری برای فرایندهای درمانی در اختیار پزشکان قرار دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، محققین راهی جدید و بسیار موثر برای تولید سلول های بنیادی عصبی از سلول های بنیادی پرتوان انسانی کشف کرده اند که می تواند منجر به تشکیل نورون ها در مغز شود. این روش می تواند منجر به تکوین داروهای جدید و درمان های سلولی برای بیمارانی شود که از آسیب های مغزی رنج می برند.

سلول های بنیادی پرتوان انسانی شامل سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی پرتوان القا شده امیدهای زیادی را در طب ترمیمی به خاطر توان تمایزی بالایی که دارند، ایجاد کرده اند. این سلول ها می توانند از لحاظ تئوری  به بدن کمک کنند که خودش را با جایگزینی یا ترمیم سلول های آسیب دیده یا مرده بهبود ببخشد.

از طرف دیگر، روش های رایج برای القا سلول های بنیادی عصبی بسیار وقت گیر هستند و دارای چندین مرحله آزمایشگاهی هستند که نمی توانند به طور خودکار ساخته شوند یا با اهداف بالینی به صورت خوب تولید شوند. علاوه براین ها، همه سلول های بنیادی به این روش نمی توانند تکثیر شوند و به انواع مختلف سلول های عصبی در مناطق مختلف و با عملکرد های مختلف تمایز یابند.

 به این دلایل مهم، این محققین یک پروتکل تک مرحله ای با استفاده از محیط کشت های تایید شده را طراحی کردند که بسیار سریع و موثر سلول های بنیادی عصبی را جداسازی می کند که می توانند به عنوان راه حلی برای تمایز به عنوان نورون های مختلف مرتبط با بیماری های گوناگون عمل کنند.

با داشتن یک میلیون سلول بنیادی پرتوان ، ظرف مدت هفت روز می توان بیش از 40 تا 50 میلیون سلول بنیادی عصبی داشت.

این روش مجموعه ای از مراحل تولید سلول های عصبی است که می تواند منجر به درمان های جدیدی برای برخی بیماری های مغزی مانند پارکینسون شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 24 مهر,1392

حمید زراندوز

به امید درمان تمامی بیماران صعب العلاج و لا علاج.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه