تاریخ انتشار: شنبه 17 دی 1390
کشف پروتئینی که ممکن است هدف جدیدی برای درمان دیابت نوع 1 باشد

  کشف پروتئینی که ممکن است هدف جدیدی برای درمان دیابت نوع 1 باشد

محققان پروتئین جدیدی را کشف کردند که ممکن است نقش حیاتی درتنظیم سطح قند خون توسط  بدن انسان ایفا کند. این تیم تحقیقاتی می گوید که این پروتئین ممکن است یک هدف جدید برای درمان دیابت نوع 1 باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ دکتر Bryon E. Petersen نویسنده ارشد مطالعه گفت : این اطلاعات ممکن است تفکر فعلی در مورد علت دیابت نوع 1 را تغییر دهد. "تحقیقات بیشتری برای درک دقیق چگونگی عملکرد این پروتئین مورد نیاز است .
این پروتئین  که دانشمندان آنرا به نام پروتئین هموستاز جزائر (IHoP)  نامیدند، از لوزالمعده انسان و جوندگان جدا شده است.محققان پروتئین IHoP را داخل سلول های تولید کننده گلوکاگون جزایر لانگرهانس یافتند. در انسان و موش هایی که هنوز به دیابت مبتلا نشده اند ، سطوح بالایی از IHoP دیده شد. اما پس از شروع دیابت ، هیچ بیان IHoP وجود نداشت ، که این نشان می دهد این پروتئین ممکن است با برقراری تعادل بین انسولین و گلوکاگون در تنظیم سطح قند خون نقش داشته باشد.
وقتی محققان مانع تولید این پروتئین در جوندگان شدند، بیان گلوکاگون از دست رفت و منجربه بروز زنجیره ای ازحوادث شد که درنهایت انسولین را کاهش و سطح گلوکاگون و مرگ سلول های تولیدکننده انسولین را افزایش داد.
در حال حاضر اعتقاد بر این است که دیابت نوع 1 توسط یک عامل ویروسی یا زیست محیطی در افراد مستعد ژنتیکی ایجاد می شود که درنتیجه سلول های سفید بدن به اشتباه به سلول های تولید کننده انسولین حمله می کنند. 10 تا 15 سال پس از زمان تشخیص ، سلول های تولید کننده انسولین به طور کامل نابود می شوند.
پژوهش حاضر از این ایده که مرگ سلولی در دیابت نوع 1 نقش دارد پشتیبانی می کند ، اما نتایج نشان می دهد که IHoP نیز ممکن است این روند را تحت تاثیر قراردهد. گام های بعدی در این پژوهش کشف چگونگی کنترل تعامل انسولین و گلوکاگون توسط IHoP خواهد بود.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه