تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 آبان 1392
آرتریت روماتوئید و بیماری قلبی: رابطه ای خطرناک

  آرتریت روماتوئید و بیماری قلبی: رابطه ای خطرناک

مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند یا بنا به دلایلی مانند یائسگی زودرس یا تغییرات هورمونی خطر آرتریت روماتوئید در آن ها زیاد است، به میزان بیشتری در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید و دیگر شرایط التهابی مزمن به میزان بیشتری در خطر بیماری های قلبی هستند. این که چه کسانی بیشتر در خطر هستند و چرا و چگونه می توان اختلالات قلبی عروقی را شناسایی و مهار کرد، سوالات مهمی است که ذهن پزشکان و محققین را به خود مشغول کرده است. مطالعات صورت گرفته با شناسایی فاکتورهایی که بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید را در خطر مشکلات قلبی بیشتر قرار می دهد تا حدی این رابطه را آشکار کرده است: فاکتورهایی مانند: یائسگی زودرس، آرتریت روماتوئید شدیدتر، ایمنی به برخی ویروس های معمول مانند سایتومگالوویروس و برخی فاکتورهای دیگر.

در یک مطالعه، محققین Mayo کشف کرده اند که بیماران با آرتریت روماتوئید شدیدتر بیشتردر خطر مشکلات قلبی  هستند. به همین دلیل بلافاصله بعد از حمله های آرتریت روماتوئید، درمان های اولیه بسیار مهم به نظر می رسد.

آن چه که این مطالعه بیش از پیش روشن کرد این بود که تحمیل بار بیماری روی مفاصل در سال اول بیماری، یک پیش بینی کننده قوی بیماری های قلبی عروقی متعاقب آن است و به نظر می رسد با گذشت زمان اگر بار تحمیل شده کاهش یابد خطر نیز کاهش می یابد.

در مطالعه ای دیگر این محققین به جست و جوی ویروسی متداول به نام سیتومگالوویروس پرداختند. آن ها رابطه ای را بین پاسخ ایمنی بیماران آرتریت روماتوئید به این ویروس و ایجاد بیماری های میوکاردی کشف کردند.

اگر معلوم شود که این رابطه وجود دارد، بنابراین، یک راه ممکن برای مشخص کردن بیماران با ریسک بالای بیماری قلبی بررسی پروفایل ایمنی و بیومارکرهای مربوط به سیتومگالوویروس است و ارتباطی که با سیگنالینگ های فعال کننده ایمنی دارد.

مطالعه ای دیگر نشان داد که خانم هایی با آرتریت روماتوئید و یائسگی زودهنگام(قبل از 45 سالگی) به نظر می رسد در خطر بیشتری از بیماری قلبی هستند. حدود دو سوم بیمارانی با آرتریت روماتوئید خانم ها هستند و محققین مطالعات بلندمدتی را روی اثرات هورمونی ممکن روی ایجاد این بیماری ها انجام داده اند.

این مطالعه رابطه پیچیده بین آرتریت روماتوئید، هورمون ها و بیماری های قلبی را نشان داد. آن ها هم چنین نشان دادند که بیمارانی با چندین فرزند، به ویژه هفت یا بیشتر، در مقایسه با زنانی که یائسگی و فرزندان کمتر طبیعی داشتند ، بیشتر مستعد بیماری های قلبی عروقی هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه