تاریخ انتشار: پنجشنبه 09 آبان 1392
برگزیدگان جشنواره تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش پزشکی تجلیل شدند

  برگزیدگان جشنواره تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش پزشکی تجلیل شدند

مراسم اختتامیه چهارمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در عرصه پزشکی مولکولی، سلولی و بالینی برگزار شد و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان با همکاری بنیاد آکادمیک جهانی  علیرضا یلدا، چهارمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشی را برگزار کرد.
 
این کنگره با محورهای مغز و اعصاب، قلب و عروق، تازه‌های پوست، بیماری‌‌های عفونی، کودکان و... با حضور سخنرانان برجسته داخلی و خارجی در چهارمین سال متوالی برگزار شد.
 
جعفریان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه این جشنواره گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی با حضور پزشکان داخلی و خارجی فرصتی را برای تبادل اطلاعات فراهم می‌کند.
 
وی ادامه داد: پیشرفت علم از ضرورت‌هایی است که در کشور وجود دارد و باید در این زمینه با جامعه علمی دنیا در ارتباط باشیم.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه این جشنواره که در گرامی‌داشت مقام علیرضا یلدا توسط ایرانیان مقیم خارج برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر در عرصه‌های درمانی هر درمانی که در دنیا انجام می‌شود در کشور ما نیز قابل اجرا است. به طوری که طی دو، سه دهه گذشته رشد بسیاری در گروه‌های درمانی ایجاد شد به طوری که اعزام به خارج از کشور صورت نگرفته است.
 
جعفریان با بیان اینکه در هر جایی که نقصی وجود داشته به دلیل کمبود منابع بوده است، گفت: در روز گذشته 222 پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی تهران انجام شده است. بنابراین هرچقدر منابع بیشتری را تأمین کنیم خدمت بهتری ارائه می‌دهیم و خدمات ارائه شده در کشور تفاوتی با روش‌های درمانی دنیا ندارد.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد مشکلات دارویی گفت: هنوز این مشکلات به طور کامل رفع نشده اما با پیگیری وزارت بهداشت در حال تأمین منابع آن هستیم. این در حالی است که از فاز بحرانی دارو خارج شده‌ایم و داروهای بسیاری از گمرک ترخیص شده‌اند.
 
علیرضا رنجبر رئیس بنیاد آکادمیک جهانی دکتر یلدا در دانش پزشکی آلمان گفت: گسستگی نسل را با توجه به شرایط اجتماعی در دنیا شاهد هستیم و مهاجرت مسئله‌ای است که فقط به ایران مربوط نمی‌شود و چیزی که برای ما و دانشمندان تفاوت ایجاد می‌کند پتانسیل دانشمندان ایرانی در خارج از کشور است.
 
به گزارش فارس وی ادامه داد: متأسف هستم که تاکنون ارتباطات خارجی و داخلی را نتوانسته‌ایم به خوبی برقرار کنیم و باید این ارتباطات سیستماتیک شوند.
 
رنجبر افزود: 52 سال پیش انجمن دندانپزشکی و پزشکی در آلمان توسط 40 پزشک تصویب شد و پزشکی ایران تنها انجمن غیر آلمانی است که دارای آکادمی بوده و تأییدیه انجمن علوم پزشکی آلمان را دارد. این انجمن دارای امتیاز بازآموزی بوده و تاکنون چهار کنگره را برگزار کرده است.
 
وی در پایان گفت: پزشکان ایرانی کیفیت و پتانسیل بیشتری نسبت به پزشکان دیگر دارند و سفارت آلمان در تهران این اهمیت را درک کرده و از سال گذشته نمایندگانی را به کشور فرستاده است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه