تاریخ انتشار: دوشنبه 13 آبان 1392
پروتئین تازه کشف شده Bod1 کلیدی برای سرطان

  پروتئین تازه کشف شده Bod1 کلیدی برای سرطان

برداشتن Bod1، پروتئینی که در حرکت کروموزم ها به سمت دوک های تقسیم دخیل است، می تواند مانع از تقسیم سلول های سرطان و در نهایت مرگ آن ها شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه Dundee پروتئینی ر ا شناسایی کرده اند که می تواند کلیدی برای مبارزه علیه سرطان باشد.

این محققین نشان داده اند که سلول های سرطانی به پروتئینی به نام Bod1 برای رشد کردن و تقسیم شدن نیاز دارند. وقتی این پروتئین برداشته می شود، سلول های سرطانی کنترل تقسیم سلولی شان را از دست می دهند و می میرند.

علاوه بر این، آن ها کشف کرده اند که Bod1 با کنترل فعالیت یک تنظیم کننده سلولی مهم به نام PP2A عمل می کنند. این در حالی است که PP2A نقشی کلیدی در تنظیم تقسیم سلولی ایفا می کند و این که چگونه فعالیت آن تنظیم شود هنوز به صورت یک راز باقی مانده است.

یافته های جدید نشان داده است که چگونه PP2A تنظیم می شود و  روش جدیدی را برای کشتن سلول های سرطانی پیشنهاد می کند که ممکن است ممکن از  طریق مختل کردن برهمکنش بین Bod1 و PP2A عمل کند.

پروفسور Swedlow در این زمینه می گوید: این کشفی مهیج از مکانیزمی جدید برای کنترل چگونگی هماننند سازی و تقسیم ژنوم سلولی است. ما می دانیم که Bod1 فعالیت تنظیم کننده های حیاتی تقسیم سلولی را کنترل می کنند. و این می تواند بی نهایت یک هدف بالقوه در مطالعاتی در زمینه درمان سرطان باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه