تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 آبان 1392
مطالعات به دنبال اطمینان بخش بودن و موثر بودن داروهای ژنریک مورد استفاده برای درمان افسردگی است

  مطالعات به دنبال اطمینان بخش بودن و موثر بودن داروهای ژنریک مورد استفاده برای درمان افسردگی است

محققین دانشگاه واشینگتن، کیفیت موثر بودن و اطمینان بخش بودن داروهای ژنریک مورد استفاده برای درمان افسردگی را مورد مطالعه قرار داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعه تعیین خواهد کرد که آیا300 میلی گرم bupropion hydrochloride  که به صورت قرص مورد استفاده قرار می گیرد و نمونه های ژنریک این دارو به صورت یکسان در بدن عمل می کنند و مزایای درمانی یکسانی دارند. محققین این دانشگاه بیشتر بر روی این زمینه تمرکز  کرده اند که راه های مختلفی که افراد می توانند به داروی مشابه به صورت متفاوت پاسخ دهند را درک کنند.

اولین بار که نوع ژنریک و 300 میلی گرمی bupropion hydrochloride تست شد، تفاوت­های معناداری در غلظت های داروی ژنریکمصرف شده در خون در مقایسه با آن چه به عنوان دارو با نام تجاری مشاهده شده بود، وجود داشت و در نتیجه باعث شد که فروش این دارو متوقف شود.

در این مطالعه محققین  غلظت های آن ها را در خون بیماران مورد ارزیابی قرار دادند: این داروها چقدر موثر هستند؟ ایا استفاده از این داروها با عوارض جانبی و عود کردنن مجدد بیماری همراه است یا خیر؟

این محققین نمونه های خونی افراد مبتلا به افسردگی را جمع آوری نمودند و میزان جذب داروی ژنریک و مدل تجاری دارو در خون را مورد ارزیابی قرار دادند و خواستند بدانند که این درمان تا چه حد پایدار است. بیماران علایم شان را با استفاده از تلفن به صورت روزانه گزارش می کردند که خیلی بهتر و صحیح تر از ارزیابی های تناوبی حضور افراد بود، روشی که امروزه برای مونیتور کردن افرادی با این نوع بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند.

محققین در این مطالعه امیدوار هستند که بتوانند مدلی جدید برای تعیین اطمینان بخش و موثر بودن داروها با استفاده از اطلاعات به دست آمده از مونیتور کردن افرادی که داروی خاصی را مصرف می کنند، معرفی کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه