تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 آبان 1392
یافته های جدید در مورد شیمی درمانی

  یافته های جدید در مورد شیمی درمانی

پژوهشگران امریکایی با مطالعه بیماران سرطانی که با دارویی به نام oxaliplatin تحت شیمی درمانی قرار می گیرند در یافته اند که استفاده ازترکیب کلسیم و منیزیم برای کاهش سمیت این دارو بی تاثیر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اتصال کلسیم و منیزیم به طور گسترده در سراسرجهان در روند درمان بیماران سرطانی به کار می رود. اما طبق شواهدی که محققان امریکایی اخیرا به آن دست یافته اند این ترکیب تاثیری در از بین بردن سمیت داروی oxaliplatin بر روی سیستم عصبی، ندارد. این یافته ها توسط دو گروه از محققان به دست آمده است. سمیت ناشی از این دارو شامل گرفتگی عضلات، تاری دید، گرفتگی گلو و... است. در برخی بیماران بی حسی انگشتان دست و پا تا ماه ها و حتی سال ها بعد ازشیمی در مانی با این ماده دیده می شود. با حذف ترکیب کلسیم/منیزیم تنها در امریکا سالانه بیش از 17000 دلار صرفه جویی شده و800 ساعت از کار پرستاران  نیز کم خواهد شد.

فاز بعدی تحقیقات بررسی نقش یک پروتئین ناقل در غشای پلاسمایی به نام OCTN1 در سمیت ناشی از oxaliplatin و چگونگی بلوکه کردن ورود این دارو به نورون هاست. این پروتئین مسوول تجمع غلظت بالای oxaliplatin در سلول های عصبی است. برخی بیماران  حساسیت زیادی به oxaliplatin  نشان می دهند در حالی که  دربیماران دیگر همان میزان دارو، واکنش کم تری به دنبال دارد. پژوهشگران در صدد یافتن راهی برای بلوکه کردن تجمع دارو در سلول ها هستند. آن ها می خواهند با مطالعه خون بیماران تحت درمان با oxaliplatin و ژنتیک هر بیمار، سمیت ایجاد شده در آن ها را بررسی نمایند و روشی برای شناسایی بیماران حساس به دارو بیابند تا بتوانند درمان های بهتری را در مورد آن ها به کار برند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه