تاریخ انتشار: شنبه 25 آبان 1392
تحقیقات جدید ممکن است تشخیص اولیه زوال عقل را بهبود ببخشد

  تحقیقات جدید ممکن است تشخیص اولیه زوال عقل را بهبود ببخشد

محققین دانشگاه هاپکینز با طراحی آزمونی با توجه به مهارتهای فردی در صدد هستند تا احتمال ابتلا به زوال عقل و میزان ابتلا را در این افراد پیش بینی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون های شناختی، محققین جان هاپکینز فکر می کنند توانسته اند مدلی را ارائه دهند که می تواند به تعیین این که آیا از دست دادن حافظه در سنین بالا خوش خیم است یا می تواند ابتلا به بیماری آلزایمر را متوقف کند.

خطر ایجاد زوال عقل مشخصا زمانی افزایش می یابد که فرد با اختلالات حافظه ای ملایم شناخته شود یعنی دارای کاهش قابل اندازه گیری و قابل توجه در توانایی های فکری اش باشد و نتواند کارهای روزمره اش را به خوبی انجام دهد.

اما پزشکان هیچگونه دلیل منطقی ندارند که پیش بینی کنند چه افرادی با اختلالات شناختی ملایم احتمال دارد سالانه 5 تا 10 درصد زوال عقلشان افزایش یابد.

این محققین اطلاعات به دست آمده از 528 فرد بالای 60 سال مبتلا به زوال عقل و 138 بیمار سالم در همین سن را آنالیز کردند. هر دو گروه تست های مربوط به حافظه، زبان، توجه، کارهای سرعتی و نقاشی را پشت سر گذاشتند.

از آن جایی که به صورت طبیعی افراد در برخی از مهارت ها تبحر بیشتری دارند در بالغین سالم نمودار آنالیز یک شکل متقارن و زنگوله مانند را نشان داد در حالی که در افراد مبتلا به زوال عقل این نمودار از نظم خاصی پیروی نمی کرد. این محققین پیش بینی می کنند که افردی با نمره پایین که به صورت مساوی پراکنده شده اند به زوال عقل دچار نمی شوند اما آن هایی که دارای نمره آزمون منحرفی تا حد 13 بودند درجات و سطوح مختلفی از زوال عقل را نشان خواهند داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه