تاریخ انتشار: یکشنبه 26 آبان 1392
بزرگترین پایگاه داده های سرطان راه اندازی شد

  بزرگترین پایگاه داده های سرطان راه اندازی شد

بزرگترین پایگاه داده های سرطان در جهان با هدف کمک به درمان سرطان راه اندازی شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، این منبع آنلاین با عنوان CanSAR و با آدرس www.cansar.org  توسط یک تیم از موسسه تحقیقات سرطان لندن راه اندازی شده و دربرگیرنده نتایج 1.7 میلیارد تحقیق مربوط به ژنها، آزمایشهای بالینی و اطلاعات داروشناختی سرطان است.
 
ایده اصلی این پایگاه داده ها ارائه یک سیستم رایگان رایانه ای بود که بتواند حجم وسیعی از اطلاعات یک دهه گذشته را درباره سرطان تجزیه و تحلیل کند تا بتواند مسیری برای هدف قرار دادن ژنها و مشخص کردن اهداف دارویی به منظور درمانهای آینده ارائه کند.
 
برای مثال بزرگترین پایگاه داده های سرطان در جهان اطلاعات درباره هرکدام از ژنهای مرتبط از جمله ژنهایی که داروها در آن تأثیر می گذارند به طور خلاصله ارائه کرده است.
 
یک نمونه آزمایشی از این پایگاه که تنها 479 ژن مرتبط با سرطان را دربرگرفته بود 26 هزار کاربر در 70 کشور جهان پیدا کرده بود.
 
به گزارش مهر  پایگاه داده های سرطان دربرگیرنده 8 میلیون اندازه گیری تجربی، یک میلیون ترکیب شیمیایی فعال شده از نظر بیولوژیکی و اطلاعات یک هزار سلول سرطانی است. این پایگاه همچنین اطلاعات دارویی را از ژنوم انسان و مدلهای ارگانیسمها دربرگرفته است.
 
نیل باری مدیر ارشد اطلاعات علمی در مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا گفت: پایگاه داده های سرطان به دانشمندان سراسر جهان کمک می کند که اطلاعات زیادی را از آزمایشگاه ها و کلینیکها گرفته تا بتوانند از این اطلاعات به عنوان خوراک اکتشافهای جدید خود استفاده کنند. سرنخهای مورد نیاز دانشمندان برای مبارزه با سرطان در اطلاعاتی از این دست نهفته است که از طریق این پایگاه به صورت رایگان عرضه شده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه