تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 آبان 1392
کدام نوع سرطان پروستات تهدید کننده حیات است؟

  کدام نوع سرطان پروستات تهدید کننده حیات است؟

دانشمندان با استفاده از بررسی میزان پروتئین NAALADL2 در بافت سرطانی توانستند انواع سرطان پروستات تهاجمی را از انواع بی خطر آن تشخیص دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین کشف کردند که حضور یک پروتئین خاص میتواند انواع سرطان های پروستات تهاجمی را از انواعی که خطری برای بیمار ندارد، تمیز دهد. در مطالعه جدیدی مشخص شد که میزان بسیار زیادی از پروتئین NAALADL2 در بافت سرطان پروستات نسبت به بافت سالم مشاهده می شود. این تفاوت به طور خاص در تومورهای سرطان پروستات تهاجمی و سلول های سرطانی که در سراسر بدن پراکنده می شوند، دیده می شود. این تیم تحقیقاتی تأیید کرد که در دو گروه مستقل بیماران این پروتئین جهت تشخیص سرطان پروستات می تواند استفاده شود. مهم تر آنکه، میزان بالای این پروتئین می تواند بیماران با تومورهای تهاجمی که نیاز به جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی دارند را مشخص کند. بیماران با میزان پائین تر این پروتئین به مونیتورینگ نیاز دارند تا درمان. پس از سال ها تلاش در جهت مشخص کردن اینکه کدام نوع سرطان پروستات نیاز به درمان دارد و کدام یک بی ضرر می باشد، در این مطالعه بینشی روشن در جهت درمان این نوع سرطان پیش روی پزشکان قرار داد.
پروتئین NAALADL2 موجب تهاجمی شدن سلول های سرطان پروستات می گردد. به گفته دکتر Whitaker، اگر مطالعات بالینی این یافته ها را تأیید کند، این پروتئین می تواند به پزشکان در تشخیص نوع سرطان بیماران کمک مؤثری کند. در حدود 41000 مرد در هر سال در UK به سرطان پروستات مبتلا می شود و در حدود 10700 نفر از این بیماری جان خود را از دست می دهند.
راه های تشخیصی زیادی برای این سرطان وجود دارد، برای مثال تست Prostate Specific Antigen (PSA) که انواع متنوعی از سرطان پروستات را شناسایی می کند. ولی نمی تواند انواع تهدید کنندده حیات را از انواع بی ضرر آن تمیز دهد. بنابراین خیلی قابل اعتماد نمی تواند باشد. به گفته دکتر Mason، این نتایج راهی را برای تشخیص انواع سرطان پروستات باز می کند تا روزی که بتوان به بیماران قبل از شروع درمان این نوید را داد که نیازی به درمان ندارند. این یافته ها هدف درمانی جدیدی را برای این نوع سرطان پیشنهاد می کند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه