تاریخ انتشار: پنجشنبه 07 آذر 1392
کشف روش جدید برای افزایش بقا در سپسیس(Sepsis)

  کشف روش جدید برای افزایش بقا در سپسیس(Sepsis)

مطالعه ای که اخیرا در انسیتو سانفورد صورت گرفته است، روش جدیدی را برای افزایش بقا در سپسیس گزارش داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سپسیس، پاسخ بدن به عفونت های شدید، در مقایسه با سرطان سینه و پروستات و ایدز افراد بیشتری را می کشد و به طور میانگین افرادی که برای سپسیس شناسایی می شوند می میرند.

مطالعات پیشین صورت گرفته نشان داده است که پاسخ زیستی گیرنده آشول- مورل(Ashwell-Morell receptor) در کبد یک مکانیزم حفاظتی است و می تواند راهی برای استفاده از آن در اهداف درمانی را ارائه دهد. عفونت سپسیسی اغلب منجر به انعقاد خون گسترده و ترومبوز می شود که می تواند منجر به از بین رفتن اندام و مرگ شود.

محققین دریافته اند که گیرنده آشول- مورل با حذف سریع اجزای پروترومبیک طبیعی موجود در خون از میزبان حفاظت می کند که این اجزا می تواند شامل پلاکت ها و سایر فاکتورهای انعقاد خون شود. این مطالعه مکانیزم عملکرد AMR در کاهش اثرات کشنده انعقاد خون بیش از حد و ترومبوز در عفونت را روشن ساخته است.

کلید این ماجرا آنزیم نورآمیدیناز است که در بسیاری از میکرو ارگانیزم­های بیماری زا مانند استرپتوکوکوس پنومونیا و جود دارد.

این عوامل بیماری زا، نورآمیدیناز را استفاده می کنند تا وارد سلول ها شود و اگر این عوامل وارد جریان خون شوند از این آنزیم استفاده کرده و سطح پلاکت ها را بازآرایی می کنند و این بازآرایی به مکانیزم گیرنده آشول- مورل سیگنال می دهد تا این پلاکت ها وسایر عوامل دستخوش تغییر شده را قبل از این که تجمعشان مشکل ساز شود از جریان خون حذف کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه