تاریخ انتشار: یکشنبه 10 آذر 1392
دسترسی ۱۵ میلیون بیمار مبتلا به ایدز به درمان ضدویروسی تا ۲ سال آینده
دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرد

  دسترسی ۱۵ میلیون بیمار مبتلا به ایدز به درمان ضدویروسی تا ۲ سال آینده

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز بر دسترسی ۱۵ میلیون نفر به درمان ضدویروس تا سال ۲۰۱۵ تاکید کرد و گفت: باید به تلاش‌ها بیفزاییم تا عفونت‌های جدید HIV میان کودکان متوقف شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از فارس، بان کی مون در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز که در همایش روز جهانی آن در وزارت بهداشت قرائت شد گفت: بخش عمده‌ای از جهان در واکنش نسبت به HIV با پیشرفت پرشتابی به جلو می‌رود.
کاهش قابل ملاحظه‌ای در عفونت‌ها و مرگ و میرهای جدید وجود دارد و مشغول ایجاد پیشرفتی قابل توجه در تحقق هدفمان مبنی بر حصول اطمینان از دسترسی 15 میلیون نفر به درمان ضد ویروس تا سال 2015 هستیم. این امر اقدامی تعیین‌کننده در متوقف کردن و معطوف کردن اپیدمی ایدز برای همیشه است.
در بخش دیگری از پیام بان کی مون آمده است: همانطور که در گزارش روز جهانی ایدز 2013 معلوم شده، هنوز علائم نگران‌کننده مبنی بر این وجود دارد که برخی مناطق و کشورها در این زمینه عقب مانده‌اند. ما در زمینه دسترسی به جمعیت‌های آسیب‌پذیر از طریق تلاش در زدودن انگ و تبعیض در حال پیشرفت هستیم. اما هنوز باید اقدامات زیادی برای خاتمه دادن به این مشکل صورت گیرد.
در ادامه این پیام آمده است: باید تعهدی دوباره بدهیم که موارد باقی مانده شامل قوانین کیفری و محرومیت‌های اجتماعی را لغو کنیم تا بتوانیم به تمامی مردمی که به خدمات درمانی HIV نیاز دارند، دسترسی داشته باشیم.
وی همچنین در ادامه پیام خود آورده است: باید به تلاش‌ها بیافزاییم تا عفونت‌های جدید HIV میان کودکان متوقف شود و از دسترسی به درمان برای تمام مادرانی که با HIV زندگی می‌کنند، یقین حاصل کنیم.
دبیرکل سازمان ملل متحد در پایان پیام خود آورده است: چنانچه آینده‌ای عاری از ایدز می‌خواهیم، به سرمایه‌گذاری مستمر، تعهد و نوآوری در دستیابی به رویای به صفر رسیدن عفونت‌های جدید HIV، به صفر رسیدن وجود تبعیض و به صفر رسیدن مرگ و میرهای مرتبط با ایدز نیازمند خواهیم بود. در روز جهانی ایدز اجازه دهید مصمم باشیم ایدز را به صفحات تاریخ بسپاریم.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه