تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 آذر 1392
 روش درمانی جدید برای سرطان کلون
با هدف قرار دادن سلول های بنیادی امکان پذیر شد؛

  روش درمانی جدید برای سرطان کلون

محققین و جراحان مرکز سرطان پرنسس مارگارت روشی جدید و امیدوارکننده برای درمان سرطان کلورکتال کشف کرده اند.


امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  این فرایند ازطریق غیرفعال سازی ژنی صورت گرفته است که موجب ایجاد حالت خودنوزایی در سلول های بنیادی می شود که عامل این سرطان و مقاومت به درمان  هستند.

این اولین گام به سوی به کاربردن بالینی اصول زیست شناسی سلول های بنیادی در سرطان و به منظور کنترل رشد سرطان و پیشرفت در تکوین درمان های طاقت فرسا است.

این مطالعات به رهبری دکتر Dick صورت می گیرد که تاکنون موفق به شناسایی سلول های بنیادی لوکمیا و سرطان کلون شده است وی همچنین توانست سلول های بنیادی خون را جداسای کند، به نحوی که یک سلول ساده قادر است تمام سیستم خون را بازسازی کند.

درمطالعات پیش درمانگاهی صورت گرفته این تیم تحقیقاتی، سرطان کلون انسانی را در موش تکرار کردند تا به طور تخصصی ببینند که آیا هدف قرار دادن سلول های بنیادی در آن­ها می تواند به طور بالینی مفید باشد یا خیر.

محققین در ابتدا ژن BMI-1 را شناسایی کردند که قبلا مشخص شده بود در حفظ سلول های بنیادی در سایر سرطان ها نقش دارد و در این جا نیز مشخص شده که تنظیم کننده محوری سلول های بنیادی سرطان کلون و حفظ ویژگی خودنوزایی این سلول ها، تکثیر بقای آن ها است.

سپس آن ها از ریز مولکول ها برای مهار موفقBMI-1 استفاده کردند. آن ها مشاهده کردند که زمانی که BMI-1 مهار می شود، سلول های بنیادی قادر به خودنوزایی نیستند که منجر به اختلال بلند مدت و غیر قابل برگشت در رشد تومورشود.و به عبارت دیگر سرطان به طور کامل خاموش می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه