تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 آذر 1392
یک اسپری ساده از اکسی توسین عملکرد مغزی را در کودکان مبتلا به اوتیسم بهبود می بخشد

  یک اسپری ساده از اکسی توسین عملکرد مغزی را در کودکان مبتلا به اوتیسم بهبود می بخشد

مشخص شده است که یک دوز واحد از هورمون اکسی توسین، منتقل شده ازطریق اسپری بینی، فعالیت مغزی را در کودکان مبتلا به اوتیسم که در حال پردازش اطلاعات اجتماعی هستند، تشدید می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،این اولین مطالعه ای است که اثر اکسی توسین روی عملکرد مغزی را در کودکان با اختلالات اوتیسم ارزیابی می کند.

گوردن و همکاران یک مطالعه کنترل شده   را روی 17 کودک و فرد بالغ با اختلالات اوتیسم انجامم دادند. شرکت کنندگان در این مطالعه بین 8 تا 16 سال سن داشتند و به آن ها به صورت تصادفی  و در زمانی که درگیر شرایط اجتماعی بودند اسپری اکسی توسین و داروی اسپری شونده از طریق بینی داده شد. اکسی توسین هورمونی است که به صورت طبیعی در مغز و سراسر بدن تولید می شود.

دکتر گوردن می گوید: ما دریافته ایم که مراکز مغزی دخیل در پاداش و شناخت احساسی در زمانی که این بیماران اکسی توسین را دریافت می کنند در مقایسه با گروه کنترل پاسخ بیشتری را نشان می دهند. به نظر می رسد اکسی توسین به طور موقت فعالیت مناطق مغزی که مسئول نقایص اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم هستند را افزایش می دهد.

به نظر می رسد اکسی توسین همسویی اجتماعی را تسهیل می کند، فرایندی که مناطق مغزی دخیل در رفتار اجتماعی و شناخت اجتماعی را به منظور تحریک پذیری بیشتر فعال می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه