تاریخ انتشار: دوشنبه 18 آذر 1392
نتایج امیدوار کننده داروی سوئدی VLX1570در درمان سرطان مولتیپل میلوما

  نتایج امیدوار کننده داروی سوئدی VLX1570در درمان سرطان مولتیپل میلوما

مطالعه جدید صورت گرفته به وسیله دانشمندان سوئدی نتایج بسیار امیدوار کننده ای را برای درمان نوعی از سرطان به نام مولتیپل میلوما نشان داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، داروی پیشنهادی برای درمان مولتیپل میلوما به وسیله محققین و کمپانی داروسازی سوئد ارائه گردید و این محققین در صدد هستند که این دارو را در آزمایش های بالینی استفاده کنند.

مولتیپل میلوما نوعی از سرطان است که حدود یک درصد تومورهای بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد و سالانه حدود 600 نفر در سوئد به این سرطان دچار می شوند. مولتیپل میلوما می تواند زندگی فرد را تهدید کند و درمان های دارویی مرسوم برای این بیماری کارایی لازم را ندارند و تومورها نسبت به این درمان ها مقاومت نشان می دهند. این محققین سوئدی به روش درمانی که در پیش گرفته اند بسیار امیدوار هستند. آن ها دارویی به نام VLX1570 را پیشنهاد دادند که رشد توموری را مهار می کند و در مدل های بالینی مولتیپل میلوما میزان بقا را  افزایش می دهد. مکانیسم عمل این دارو پیش از این به طور دقیق شناسایی شده بود اما به بیان ساده: سلول های توموری در مقایسه با سلول های طبیعی به تخریب ماشین تجزیه کننده پروتئین های معیوب حساستر هستند و اگر این ماشین بلوک شود منجر به آپوپتوز در سلول های توموری می شود.

این محققین نشان دادند که داروی VLX1570 پیشنهادی سلول های مولتیپل میلوما را در بیماران سرطانی می کشد و این دارو حتی در مورد سلول هایی که به داروهای معمول مقاومت نشان می دهند نیز موثر است.

این مطالعه نشان داده که این دارو می تواند به صورت ترکیبی با سایر روش های مرسوم برای درمان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه