تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 آذر 1392
سلول های مشتق از خود پوست راه های جدید و امیدوار کننده ای را برای ترمیم زخم ها و کاهش اثر پیری روی پوست ارائه می دهند

  سلول های مشتق از خود پوست راه های جدید و امیدوار کننده ای را برای ترمیم زخم ها و کاهش اثر پیری روی پوست ارائه می دهند

محققین کالج سلطنتی لندن، برای اولین بار ویژگی های منحصر به فردی از دو نوع سلول مختلف اما شناخته شده به نام فیبروبلاست را در پوست شناسایی کرده اند که یکی برای رشد مو لازم است و دیگری مسئول ترمیم زخم ها در پوست است
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این مطالعه می تواند راه حلی را برای درمان هایی با هدف ترمیم پوست آسیب دیده و کاهش اثر پیری روی پوست ارائه دهد.

فیبروبلاست ها سلول هایی هستند که در بافت پیوندی موجود در اندام های بدن وجود دارند و پروتئین هایی مانند کلاژن را تولید می کنند. تا پیش از این به باور همه این بود که همه فیبروبلاست ها سلول های مشابه ای هستند اما مطالعه صورت گرفته  به وسیله این تیم تحقیقاتی نشان می دهد که حداقل دو نوع مجزا از سلول های فیبروبلاستی در پوست وجود دارد.

سلول های فیبروبلاستی که در لایه بالایی بافت پیوندی وجود دارند برای تشکیل فولیکول مو ضروری هستند و آن هایی که در لایه پایینی هستند مسئول ساخت اکثر فیبرهای کلاژنی پوست و شروع موج ترمیمی پوست آسیب دیده هستند.

به نظر می رسد کمیت این سلول های فیبروبلاستی می تواند با سیگنال هایی که از اپیدرم پوشاننده دریافت می کند افزایش یابد و این افزایش فیبروبلاست در لایه بالایی می تواند منجر به تشکیل فولیکول های مو در زمان ترمیم مو شود. این می تواند منجر به درمان هایی با هدف کاهش بافت اسکار شود.

تغییرات در ترکیب و ضخامت پوست با افزایش سن می تواند به این معنی باشد که این پوست ها به آسیب مستعدتر هستند و درمان آن ها نیز بیشتر طول می کشد. این ممکن است منعکس کننده فقدان فیبروبلاست های درمی بالایی باشد و بنابراین می توان با تحریک مجدد رشد سلول های فیبروبلاستی این لایه  خاصیت کشسانی پوست را احیا کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه