تاریخ انتشار: دوشنبه 25 آذر 1392
پیگیری راه اندازی «کارخانه سلولی» در پژوهشگاه رویان

  پیگیری راه اندازی «کارخانه سلولی» در پژوهشگاه رویان

رییس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان از برنامه راه اندازی کارخانه سلولی برای توسعه برنامه های سلول درمانی و ارائه خدمت به مراکز درمانی کشور خبر داد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دکتر حسین بهاروند که در مراسم هفته پژوهش که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که با استفاده از پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه رویان نسبت به ترویج و گسترش تکنیک‌های سلول درمانی در جهاد دانشگاهی گام‌های موثرتری برداشته شود.
 
وی افزود: در همین راستا جهاد دانشگاهی امیدوار است تا بتواند کارخانه سلولی را که مولد سلول در حجم بالا بر مبنای کیفیت بالینی است را برای بیماران تولید کند و در اختیار مراکز درمانی قرار دهد.
 
بهاروند با اشاره به شکل گیری 70 مرکز درمان ناباروری در کشور تصریح کرد: تا بیست سال پیش ما برای درمان بحث ناباروری به خارج از کشور می رفتیم اما در حال حاضر دراین حوزه بسیار پیشرفت کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم در بحث سلول درمانی نیز تا 20 سال آینده چندین مرکز سلول درمانی داشته باشیم.
 
به گزارش ایسنا، وی در ادامه سخنان خود به تجربه پژوهشگاه رویان از تولید علم تا کاربرد علم پرداخت و گفت: موسسه رویان فعالیت خود را از سال 1370 به همت زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی با همراهی چند تن دیگر از دانشمندان آغاز کرد.
 
رییس پژوهشکده زیست شناسی و فن‌آوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان تصریح کرد: رویان فعالیت خود را از یک ساختمان که مربوط به بنیاد مستضعفان بود آغاز کرد و در واقع تفکرات موجود در رویان باعث چنین رشدی در این مجموعه شد و اجازه ندادیم که کمبود منابع مالی، ما را در روند انجام فعالیت‌هایمان با مشکل مواجه کند.
 
وی در ادامه سخنانش با تاکید بر این‌که اعتقاد پژوهشگران رویان این است که باید ریشه داشته باشیم تا بتوانیم محصول تولید کنیم به برخی از دستاوردهای این پژوهشگاه در حوزه سلول‌های بنیادی اشاره کرد.
 
بهاروند با بیان این‌که سلول‌های بنیادی قابلیت تکثیر نامحدود و تولید انواع سلول‌های تخصصی را دارد تصریح کرد: از جمله منابع مختلف سلول‌های بنیادی می توان به سلول‌های بنیادی بزرگسالان با سلول‌ بنیادی خاص هر بافت، سلول‌های بنیادی بند ناف، سلول‌های بنیادی جنینی و سلول‌های بنیادی پر توان القایی اشاره کرد.
 
رییس پژوهشکده زیست شناسی و فن‌آوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که آموزش از طریق پژوهش بهترین راه آموزش به شمار می‌رود تصریح کرد: متمرکز شدن آزمون دکتری تفکر اشتباهی بود چرا که در گذشته تلاش می شد تا دانشجویان با لحاظ کردن شاخص‌های مختلف جذب شوند که متاسفانه با متمرکز شدن آزمون، برخی از ضعیف ترین دانشجویان جذب شدند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه