تاریخ انتشار: شنبه 30 آذر 1392
همکاری پژوهشگاه رویان در ترمیم سلول های مغز

  همکاری پژوهشگاه رویان در ترمیم سلول های مغز

دانشیار گروه فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس از تلاش برای افزایش ظرفیت ترمیم سلول های مغزی خبر داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر محمد جوان از تلاش برای افزایش ظرفیت ترمیم سلول های مغزی در آزمایشگاه دانشگاه تربیت مدرس با نام آزمایشگاه ترمیم در سیستم عصبی خبر داد.
وی افزود:ما علاقه مند هستیم تا ظرفیت ترمیم را در سلول های مغزی افزایش دهیم تا بعد از اینکه ضایعه ای ایجاد می شود، مغز این توان را داشته باشد که خودش را ترمیم کند.این ظرفیت در حال حاضر به طور موقت قابل برنامه ریزی است و ما امیدواریم بتوانیم در زمان لازم این ظرفیت را به آن برگردانیم.
دکتر جوان در ادامه توضیح داد:اصل این دیدگاه نظیر این است که ما مغز یک آدم بزرگسال را مانند مغز یک نوزاد یا حتی جنین توانمند کنیم تا دوباره قادر باشد خود را بازسازی کند.در واقع هدف ما جوان سازی مغز است.
دانشیار گروه فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس هدف اصلی آزمایشگاه را افزایش توانمندی سیستم عصبی دانست و افزود:هدف از افزایش توانمند سازی سیستم عصبی این است که مغز قادر باشد بافتی که در بیماری ام اس از بین می رود و همچنین خودش را دوباره و پس از بیماری ترمیم کند.
دکتر جوان با اشاره به دو طیف استراتژی برای دستیابی به هدف ذکر شده توضیح داد:استراتژی اول این است سلولی که داخل خود مغز است را با مداخلات فیزیکی مانند دارو و میدان های مغناطیسی تکثیر و افزایش دهیم و سپس آن را به سمت هدایت کنیم. وی ادامه داد:در استراتژی دوم سعی می کنیم از سلول های بنیادی  که به صورت یک تکنولوژی آزمایشگاهی تولید می شوند برای ترمیم مدل های آزمایشگاهی استفاده کنیم که این بخش با همکاری پژوهشگاه رویان انجام می شود.به این صورت که که سلول های مورد نیاز در پژوهشگاه رویان تولید می شود و بعد برای پیوند مورد استفاده قرار می گیرد.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه