تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 دی 1392
ارتباط بین علایم شناختی افسردگی و درمان ضد ویروسی

  ارتباط بین علایم شناختی افسردگی و درمان ضد ویروسی

دانشمندان ارتباط بین تأخیر در شروع درمان ضد رتروویروسی (ART) را با شدت علایم افسردگی در افراد الکلی آلوده به HIV نشان دادند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، دانشمندان دانشگاه Bostonنشان دادند که از میان الکلی های روسی آلوده به HIV، تنها شدت علایم افسردگی با نسبت  پائین درمان ضد رتروویروسی(ART) مرتبط نمی باشد. با بررسی علایم شناختی افسردگی نتایج نشان داد که سطح بالای علایم افسردگی با تأخیر در شروع ART مرتبط می باشد. بر طبق این مطالعه فهم فاکتورهای مرتبط با شروع ART به طور خاص می تواند در مکان هایی که به طور معمول تجویزمی شود، مانند روسی ها که در طی دهه گذشته افزایش زیادی در ابتلا به HIV نشان دادند، مفید واقع شود. محققین از داوطلبانی با تاریخچه HIV در روسیه و الکی ها در یک مطالعه اپیدمی در حال رشد استفاده کردند. 133 شرکت کننده واجد شرایط علایم شدید افسردگی خود را در طی بررسی 6 تا 12 ماه نشان دادند. اگرچه این نتایج شواهدی را مبنی بر اثر خاص شدت علایم افسردگی بر شروع ART فراهم نکرد، اما نقش مؤثرعلایم شناختی افسردگی را در تصمیم شروع ART پیشنهاد کرد.
بر اساس تحقیقات انجام شده، علایم شناختی افسردگی اغلب یک نشانه ای از افسردگی می باشد که کمتر تحت تأثیر علایم HIV قرار می گیرد. بعلاوه این مطالعه یافته هایی را سازگار با مطالعات موجود گزارش کرد که شرکت کننده های الکلی شدید همراه با تزریق دارو به نظر می رسند که دارای شروع ART به تأخیر افتاده می باشند. به گفته دکتر Goodness نشان داده شده است که علایم افسردگی بر پیشرفت HIV اثر می گذارد و با پاسخ ضعیف ویروسی به درمان و افزایش از بین رفتن ایمنی بدن مرتبط است. شروع ART با چندین فاکتورمثبت مربوط به سلامت مانند کاهش مرگ ومیر، افزایش عملکرد ایمنی و نسبت پایین انتقال HIV مرتبط می باشد. مطالعات بیشتری نیاز است تا این نتایج شواهدی را مبنی بر نقش علایم افسردگی در شروع ART در جمعیت های آلوده به HIV فراهم کند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه