تاریخ انتشار: شنبه 07 دی 1392
داروهای آنتی اکسیدان بیماری شبه مولتیپل اسکلروزیس را در موش کنترل می کند

  داروهای آنتی اکسیدان بیماری شبه مولتیپل اسکلروزیس را در موش کنترل می کند

محققین دانشگاه Oregon کشف کرده اند که یک داروی آنتی اکسیدان که چندین سال پیش برای مبارزه با آسیب های سلولی در انسان طراحی شده است به طور چشمگیری به کاهش عوارض ناشی از یک بیماری شبه مولتیپل اسکلروزیس کمک می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، داروی آنتی اکسیدان MitoQ امیدهایی را برای مبارزه با بیماری های تحلیل برنده عصبی ایجاد کرده بود. اما این اولین بار است که نشان داده شد این دارو به طور معناداری بیماری شبه مولتیپل اسکلروزیس را در حیوانات بهبود می بخشد.

این مطالعه می تواند منجر به ایجادراهی کاملا جدید برای درمان مولتیپل اسکلروزیس شود که بیش از 2/3 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است.

بیماری مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری اوتوایمن است که غلاف میلینی پیرامون اعصاب را تحت تاثیر قرار می دهد. از جمله عوارض آن اختلال بینایی و کوری، عدم تعادل، اختلال در تکلم، لرزش، بی حسی و عدم تمرکز و حافظه است.

به منظور این مطالعه، محققین بیماری به نام انسفالومیلیتیس اتوایمن تجربی یا EAE را در موش القا کردند که خیلی شبیه به مولتیپل اسکلروزیس در انسان است. این موش ها به چهار گروه تقسیم شدند: یگ گروه فقط EAE، یک گروه که EAE در آن ها القا شده بود و سپس به آن ها MitoQ  داده شد، گروهی که ابتدا به آن ها MitoQ داده شد و سپس در آن ها EAEالقا شد و در نهایت گروه کنترل فاقد EAE و بدون تیمار با MitoQ.

بعد از 14 روز، موش های EAE که با MitoQ تیمار شده بودند، در آن ها مارکرهای التهابی کاهش یافته بود و فعالیت عصبی در طناب نخاعی آن ها افزایش یافته بود که نشان می دهد علایم EAE بهبود یافته است. در این موش ها میزان آکسون ها و فیبرهای عصبی کاهش پیدا نکرده بودند و سایر اختلالات عصبی و ناتوانی های همراه با EAE نیز کاهش پیدا کرده بود. موشی که از قبل با MitoQتیمار شده بود حداقل مشکلات را داشت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه