تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 دی 1392
ممکن است پروفایل ایمنی نزدیک ترین گره های لنفی به تومور، میزان پیشرفت ملانوما را پیش بینی کند

  ممکن است پروفایل ایمنی نزدیک ترین گره های لنفی به تومور، میزان پیشرفت ملانوما را پیش بینی کند

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress ، بیماران مبتلا به ملانوما که نوع خاصی از سلول های ایمنی به نام سلول های T کهCD30 مثبت هستند را در نزدیکترین گره های لنفی به تومورها دارند، احتمال پیشرفت سرطان بیشتری ظرف مدت 5 سال دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress ، بیماران مبتلا به ملانوما که نوع خاصی از سلول های ایمنی  به نام سلول های T کهCD30 مثبت هستند را در نزدیکترین گره های لنفی به تومورها دارند، احتمال پیشرفت سرطان بیشتری ظرف مدت 5 سال دارند.

گره های لنفی نزدیک به تومورها را گره های لنفی نگهبان می نامند. از آن جایی که گره های نگهبان اولین جایی هستند که تومورها به آن ها تخلیه می شوند، این گره ها معمولا اولین جایی هستند که متاستاز در بیماران مبتلا به ملانوما در آن ها اتفاق می افتد.

با استفاده از مطالعه پروفایل ژنتیکی، محققین دریافتند که گره های نگهبان حامل اطلاعاتی هستند که در پیش بینی مهاجم بودن سرطان ملانوما می تواند مفید باشد.

این محققین دریافتند که سلول های T که دارای مارکر CD30 هستند به میزان بسیار فراوانی در گره های نگهبان بیماران مبتلا به ملانومای مهاجم یافت می شوند و حتی میزان آن ها در خون افرادی که به شکل پیشرفته سرطان مبتلا هستند نیز بسیار فراوان است.

این نتیجه مطالعات ژنتیکی گره های نگهبان را توصیه می کند و آن را ابزاری مفید و قابل اعتماد برای ایجاد درمانی اختصاصی برای این بیماران می داند.

این محققین گره های نگهبان را در 42 بیمار مختلف و با درجات و مراحل مختلف این بیماری مورد بررسی قرار دادند و به دنبال مولکولی بودند که بتواند میزان وقوع تشکیل تومور را در این بیماران پیش بینی کند. و به همین منظور آن ها لنفوسیت های بیماران و مشخصا سلول های نوع T را مورد آنالیز قرار دادند.

به دنبال این مطالعه آن ها سلول های T را که برای مارکر CD30 مثبت هستند را هدف خوبی برای مطالعات درمانی و پیش بینی میزان پیشرفت سرطان می دانند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه