تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 دی 1392
محققین می گویند سلول های بنیادی به درمان بیماران ALS و MGکمک می کنند

  محققین می گویند سلول های بنیادی به درمان بیماران ALS و MGکمک می کنند

بیمارانی که از دو بیماری ALS و میاستنیا گریوز(MG) رنج می برند، زمانی که با سلول های بنیادی بالغ مورد درمان قرار گرفتند، از لحاظ شناختی و عملکرد حرکتی بهبودی قابل توجهی را نشان دادند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازreuters، محققین اعلام کرده اند که توانسته اند یک پیرمرد 75 ساله که به هردو بیماری ALS و MG مبتلا بود را با استفاده از سلول های بنیادی درمان کنند. هر دو این بیماری ها بیماری های تخریب کننده عصبی هستند.

یک ماه بعد از تزریق سلول های بنیادی ، بیمار و خانواده اش گزارش کردند که بهبودی معناداری از لحاظ شناختی، تکلم و بازیابی قدرت عضلات مشاهده شده است.

بعد از شش ماه، به دلیل ایجاد ضعف و کاهش توانایی شناختی،یک تزریق مجدد صورت گرفت. و دوباره، از لحاظ کسب عملکردهای طبیعی مربوط به ALS روند بهبودی مشاهده شد. به نظر می رسد که درمان با سلول های بنیادی مطمئن و قابل تحمل است.

این نتایج پیشنهاد می کند که درمان های مکرر ممکن است مزایای بالینی سلول درمانی در بیماری های عصبی را حفظ و تقویت کند.

 از آن جایی که این اولین اطلاعات انسانی است که در یک مجله معتبر علمی چاپ شده است، این مقاله یک نقطه عطف بسیار مهم برای موسسه Brainstorm است.

این محققین قصد دارند فاز IIa مطالعات بالینی خود را در نیمه اول سال 2014 به انجام برسانند.

طبق گزارش منشر شده از انجمن ALS، سالانه بیش از 5600 نفر در ایالات متحده که مبتلا به این بیماری هستند،شناخته می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 10 دی,1393

مصطفی زاده

سلام <br />آیا این نوع درمان در ایران قابل انجام هست؟ در کدام کشور این از این دست درمانها وجود دارد؟ <br />لطفا پاسخ دهید. <br />متشکرم

ﺳﻪشنبه, 20 خرداد,1393

Hiva

مادر ما به بيماري اي ال اس مبتلا شده ميخواهيم واسه سلول هاي بنيادي اقدام كنيم بيشرفته ترين كشور واسه اين كار كجاست؟و ايران در جه مرحله اي قرار دار؟؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه