تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 دی 1392
استفاده از نانوذرات در مهار شیمیایی مؤثرتر سلول های سرطانی

  استفاده از نانوذرات در مهار شیمیایی مؤثرتر سلول های سرطانی

دانشمندان توانستند رشد سلول های سرطانی را با استفاده از نانوذرات لوتئولین طبیعی مهار کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  محققین مؤسسه سرطان Winship سیستم انتقال داروی مؤثری را با استفاده از تکنولوژی نانو کشف کردند که روزی می تواند به طور مؤثر بر مهار سرطان تأثیرگذار باشد. آنها از مقادیر میکروسکوپی آنتی اکسیدان های طبیعی مانند لوتئولین که در پلیمرهای محلول در آب کپسوله شده اند، استفاده کردند. زمانی که این ذرات به موش ها تزریق شوند، نانو لوتئولین رشد سلول های سرطانی ریه، سر و گردن را مهار خواهند کرد. به گفته دکتر Shin، این نتایج پیشنهاد خواهد کرد که انتقال عوامل بوجود آمده طبیعی از رژیم غذایی مانند لوتئین با استفاده از نانوذرات مزایای زیادی دارد. با استفاده از غلظت بالای لوتئین در خون، ما بهتر می توانیم رشد سلول های سرطانی را مهار کنیم.

لوتئین به عنوان یک عامل ضد التهابی و ضد سرطانی شناخته شده است که به طور طبیعی در سبزیجات سبز مانند کلم بروکلی، کرفس و کنگر یافت می شود.

دکتر Shin معتقد است که مقادیر زیادی جهت مؤثرتر بودن این ماده نیاز است. با تغلیظ ترکیبات درون نانوذرات و تسهیل حلالیت آن در آب، دانشمندان به پتانسیل ایمنی نانولوتئین برای مطالعات آینده انسانی در زمینه مهار شیمیایی اشاره کردند. مهار شیمیایی اخیرأ به توقف بازگشت سرطان در بیماران و کاهش ریسک سرطان کمک شایانی خواهد کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه