تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 دی 1392
کشف دلایل جدید بیماری دیابت به وسیله محققین

  کشف دلایل جدید بیماری دیابت به وسیله محققین

مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته دو عامل ژنتیکی جدید را برای دیابت نوزادان آشکار ساخته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعه دیدگاه های جدیدی را در مورد چگونگی تشکیل  سلول های بتای تولید کننده انسولین در پانکراس ارائه داده است. این محققین کشف کرده اند که موتاسیون ها در دو ژن خاص که برای تکوین پانکراس مهم هستند می تواند دلیل این بیماری باشد. این یافته ها دلایل ژنتیکی شناخته شده برای دیابت را به 20 مورد رساند.

دیابت نوزادان زمانی که کودک کمتر از شش ماه دارد تشخیص داده می شود و برخی از این بیماران مشکلات دیگری مانند ضعف عضلانی و اختلالات یادگیری را نیز دارند.

دکتر Rankin در این زمینه می گوید که کشف ژنتیکی ما برای افزایش اطلاعات چگونگی تشکیل سلول های بتای تولید کننده انسولین در پانکراس مهم است و این می تواند به استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری دیابت در آینده کمک کند.

دکتر Rankin ادامه می دهد که در واقع مطالعات آن ها می تواند جوابگوی سوالات بی پاسخ مانده والدین در مورد چگونگی ابتلای فرزندان آن ها به این بیماری باشد و به محققین نیز کمک کند که بفهمند پانکراس چگونه تکوین می یابد. بسیاری از بیماران هم برای طولانی مدت نمی توانند انسولین بسازند و می توانند از این درمان ها که به جایگزین کردن سلول های بتای تولید کننده انسولین منجر می شود نهایت استفاده را ببرند.

دیابت نوزادی به دلیل تغییر در ژنی اتفاق می افتد که روی تولید انسولین تاثیر می گذارد و این بدین معنا است که سطح گلوکز خون در بدن فرد به صورت خطرناکی بالا می رود.

در واقع مطالعات روی نوزادان مبتلا به این بیماری نشان داد که جهش در دو ژن NKX2-2 و MNX1 که پیش از این در مورد آن ها گزارشی ارائه نشده بود دلیل اصلی دیابت نوزادی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه