تاریخ انتشار: دوشنبه 23 دی 1392
ممکن است پیش داروی جدیدی که پایه ای آسپرینی دارد از آسیب های ناشی از شیمی درمانی جلوگیری کند

  ممکن است پیش داروی جدیدی که پایه ای آسپرینی دارد از آسیب های ناشی از شیمی درمانی جلوگیری کند

محققین دانشگاه جرجیا پیش داروی جدید را ساخته اند که بسیار از عوارض جانبی منفی که به وسیله سیس پلاتین ایجاد می شد را کاهش می دهد. سیس پلاتین یک داروی شیمی درمانی رایج می باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سیس پلاتین ممکن است برای درمان انواع مختلف سرطان مورد استفاده قرار گیرد و از آن به فراوانی برای سرطان های مثانه، تخمدان، سرویکس، بیضه و  شش ها استفاده می شود. اما با این که یک داروی موثر است اما می تواند آسیب های شدید و غیر قابل برگشتی را برای کلیه بیماران، شنوایی و حس تعادل ایجاد کند.

این محققین از ترکیب سیس پلاتین و آسپرین به صورت یک داروی منفرد استفاده کردند و آن را پلاتین-A نامیدند، این ترکیب می تواند عوارض جانبی منفی که قبلا وجود داشت را با کاهش التهاب مهار کنند. محققین مطمئن هستند که التهاب نقش اصلی را در ایجاد این عوارض جانبی ایفا می کند.

کاهش این عوارض جانبی نه تنها موجب بهبود کیفیت زندگی بیماران  بعد از شیمی درمانی می شود بلکه می تواند شک انکولوژیست ها برای استفاده از سیس پلاتین را نیز از بین ببرد.

پیش دارویی مانند پلاتین-A بدن فرد را غالبا وارد یک فاز غیرفعال می کند اما آن ها از طریق فرایندهای متابولیکی طبیعی مجددا وارد فاز فعال می شوند. این پیش داروها به محققین اجازه می دهند که کنترل بیشتری روی آزادسازی هم زمان هر دو دارو و این که چه مدت فعال باقی می مانند داشته باشند.

پایان مطلب/   

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه