تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 دی 1392
کشف تقسیم سلولی می تواند بینش تازه ای را در مورد سرطان ایجاد کند

  کشف تقسیم سلولی می تواند بینش تازه ای را در مورد سرطان ایجاد کند

یافته های جدید در مورد این که چگونه سلولی های بدن ما قادر هستند خودنوزایی کنند می تواند به درک بهتر اختلالات سلامتی مانند سرطان کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، محققین بخشی کلیدی از فرایند تقسیم سلولی را توضیح داده اند که طی آن سلول ها قادر هستند عملکرد اندام های ما را به خوبی حفظ کنند.

آن ها مجموعه ای از پروتئین ها را کشف کرده اند که وقایع متوالی را تثبیت می کنند که  که طی آن ها سلول ها DNAی خودشان را همانندسازی می کنند و سپس به دو سلول جدید تقسیم می شود که هر کدام شبیه سلول اولیه است. نقص در این فرایند پیچیده می تواند منجر به سرطان شود.

این یافته ها می تواند فرایندهای پایه ای را در همه سلول های زنده توضیح دهد که طی آن سلول ها باید به طور مداوم تقسیم شوند تا ارگانیزم بتواند زنده بماند.

محققین دانشگاه ادینبورگ مجموعه ای از پروتئین ها را تحت عنوان کمپلکس Ska کشف کرده اند که به اتصال DNA و تشکیل کروموزوم ها به برهمکنش با اجزای رشته ای  تشکیل دهنده  سلول ها کمک می کند. کروموزوم ها به این رشته ها تا مادامی که در حال جدا شدن هستند می چسبند، این فرایند به پراکنش صحیح DNA بین دو سلول جدید کمک می کند.

محققین با استفاده از تکنیک های کریستالوگرافی موفق به شناسایی ساختار این پروتئین ها شده اند. بدین طریق نشان داده شده است که چگونه اتصال کمپلکس Ska به رشته ها به اتصال DNA به مواد کمک می کند.

این یافته ها پتانسیل این را دارد که مسیری جدید را در کشف داروهایی ایجاد کند که برای مبارزه با سرطان استفاده می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه