تاریخ انتشار: شنبه 05 بهمن 1392
درمان دیابت آسان می شود

  درمان دیابت آسان می شود

پژوهشگران ایمپلنت جدیدی ساخته اند که می تواند تزریق انسولین را برای افراد دیابتی به یک موضوع قدیمی تبدیل کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، این دستگاه که توسط دانشمندان انگلیسی ساخته شده است، مانند یک لوزالمعده مصنوعی کار می کند و می تواند انسولین را به جریان خون آزاد سازد.
 
این ایمپلنت که باید به شکم تزریق شود می تواند میزان دقیقی انسولین آزاد کند و این امر حاکی از آن است که دیگر نیازی به تزریق این هورمون نیست.
 
میزان انسولین موجود در این ایمپلنت می تواند هر دو هفته یک بار با استفاده از یک لوله که از پوست می گذرد تامین شود.
 
این دستگاه که به اندازه یک ساعت مچی است توسط دانشمندان دانشگاه دی مونت فورت در لیستر ساخته شده است.
 
آنها می گویند این بهترین وسیله برای درمان دیابت در آینده است چرا که بیمار دیگر نیازی ندارد تا خود، بیماری را مدیریت کند.
 
پروفسور "جوان تیلور" استاد داروسازی و مجری این تحقیقات می گوید این ابزار نه تنها می تواند نیاز به تزریق دستی انسولین را از بین ببرد بلکه بیمار را از رسیدن دوز دقیق این هورمون در هر بار آزاد سازی مطمئن می کند.
 
به گزارش مهر وی افزود: با کنترل دقیق گلوکز خون می توانیم میزان بروز مشکلات ناشی از افزایش قند خون را کاهش دهیم.
 
این محققان می گویند در آستانه آزمایش های بالینی این شیوه هستند. دیابت بیماری است که درمان آن بیش از یک میلیون پوند در ساعت هزینه دارد.
 
آزمایش های انسانی این ایمپلنت قرار است از سال 2016 آغاز شده و محققان امیدوارند نخستین ایمپلنت ها طی یک دهه آینده به بازار عرضه شود.
 
این ایمپلنت که باید به روش جراحی در بدن کاشته شود حاوی مخازنی از انسولین است که توسط یک دیواره ژلی در محل خود  قرار می گیرند.
 
وقتی میزان گلوکز در بدن افزایش می یابد این ژل به مایع تبدیل شده و  با تقلید رفتار طبیعی پانکراس،انسولین را در بدن آزاد می کند.
 
از سوی دیگر زمانی که انسولین میزان گلوکز را کاهش داد، این ژل دوباره سفت و محکم شده و از فعالیت باز می ایستد. این شیوه می تواند تزریق انسولین در روز را چهار برابر کاهش دهد.
 
این پانکراس مصنوعی می تواند به یاری بیماران مبتلا به دیابت نوع یک و برخی از مبتلایان به دیابت نوع دو که باید به طور روزانه انسولین تزریق کنند بیاید.
 
این دستگاه ارزان قیمت و استفاده از آن آسان است و می تواند پایانی برای تزریق های دشوار و دردناک روزانه انسولین برای دیابتی ها باشد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه