تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 بهمن 1392
سلول درمانی بیماران ارتوپدی در مراحل تحقیقاتی قرار دارد

  سلول درمانی بیماران ارتوپدی در مراحل تحقیقاتی قرار دارد

رییس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران گفت : در حال حاضر با همکاری موسسه رویان استفاده از سلول های بنیادی در بیماران ارتوپدی در مراحل تحقیقاتی است .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دکتر محمد رازی در نشست خبری سومین کنگره سومین کنگره انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران در جمع خبرنگاران افزود : امروزه در جهان استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماران ارتوپدی و مفاصل در عرصه پزشکی در حال اتفاق افتادن است و در آینده احتمال دارد بسیاری از جراحی های زانو و مفاصل به تاریخ بپوندد. 
 
وی اظهار داشت : در حال حاضر استفاده از سلول درمانی در بیماران در مراحل تحقیقاتی است و به عنوان افتخارات ملی محسوب خواهد شد . 
 
رازی یاد آور شد : کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی تا زمانی که صحت و درستی آن به اثبات نرسیده باشد نمی توان آن را جامه عمل پوشاند. 
 
وی همچنین ادامه داد: مطالعات و تحقیقات در هرجامعه باید زیر نظر دانشگاه ها و مراکز معتبر علمی انجام گیرد و در غیراین صورت از نظر علمی مورد تایید نیست. 
 
به گزارش ایرنا رازی با بیان اینکه موسسه رویان باید در تحقیقات و مطالعات خود نظرات متخصصان ارتوپدی را جویا شود گفت : هم اکنون سلول درمانی بر روی حیوانات و حتی انسان انجام گرفته است اما این تحقیقات کافی نیست و تحقیقات گسترده ای باید زیر نظر متخصصان ارتوپدی ، دانشگاه ها صورت گیرد . 
 
رییس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران ادامه داد:امروزه پزشکی با آرتروسکوپی درهم عجین شده است و در این حوزه پزشکان ایرانی از موفقیت و پیشرفت های قابل توجهی در سراسر دنیا برخوردار هستند و در دانشگاه های خارجی اساتید به نام پزشکان خبره ایرانی هستند. 
 
رازی با بیان اینکه ایران از نظر تکنولوژی و داشتن ابزارآلات در حوزه ارتوپدی دچار بی ثباتی است گفت :وجود تحریم ها لوازم و تجهیزات پزشکی در کشور و فشار وارده باعث شده در این حوزه کمبودی به وجود بیاید اما دانش و تخصص پزشکان ایرانی همیشه در دنیا چشمگیر بوده است . 
 
به گفته وی تمامی پروتز های موجود در کشور وارداتی است و بی ثباتی ارز و دلار در کشور باعث شده که هزینه های جراحی و درمان بیماران بسیار گران تمام شود . 
 
فوق تخصص جراحی زانو هزینه خرید پروتز برای زانو در کشور را هفت میلیون و بیشتر اعلام کرد وگفت : مخارج و هزینه بیمارستان ها و جراحی بیماران بسیار گران قیمت است و همواره هزینه های درمانی از جیب بیماران پرداخت شده است و بیمه ها در این زمینه بیماران را تحت پوشش و حمایت واقعی قرار نمی دهند. 
 
به گفته رازی بیمه ها در ایران همیشه عقب هستند و این بیمار است که باید هزینه درمان خود را پرداخت کند. 
 
وی با بیان اینکه تعویض مفصل زانو برای همه اقشار جامعه پیشنهاد نمی شود افزود :پروتز و تعویض مفصل زانو برای جوانان و یا سایر بیماری های مانند روماتیسم و آرتروز پیشنهاد نمی شود و درواقع جراحی زانو آخرین روش درمانی است که پزشکان در پیش می گیرند . 
 
رازی گفت : میانگین عمر پروتز معمولی در بیماران 15 سال است ولی امروزه برخی از پزشکان ادعا می کنند پروتزهای به کار رفته می توانند تا آخر عمرهمراه بیمار باشند . 
 
رییس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران به فروش لوازم و تجهیزات دست دوم پزشکی اشاره کرد و گفت : فروش تجهیزات پزشکی و دستگاه های دست دوم کار رایجی در دنیا محسوب می شود و بسیاری از مراکز پزشکی تجهیزات و دستگاه های خود را به روز کرده و ناچار هستند لوازم قبلی خود را به فروش برسانند که این شرایط مشکلی ایجاد نخواهد کرد . 
 
به گفته وی فروش لوازم ارتوپدی به کاررفته در بدن شخص بیمار کاری بسیار ناپسند و جرم محسوب می شود. 
 
سومین کنگره دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران از 15 تا 18 بهمن ماه امسال در سالن همایش های جزیره کیش با حضور محققان ایرانی و خارجی برگزار می شود . 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه