تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 بهمن 1392
اهدای پلاکت خون نقش حیاتی در نجات جان بیماران سرطانی دارند

  اهدای پلاکت خون نقش حیاتی در نجات جان بیماران سرطانی دارند

مدیر پایگاه منطقه ای انتقال خون استان مرکزی گفت: دریافت پلاکت خون یکی از ماموریتهای مهم این سازمان است که نقش حیاتی در نجات جان بیماران سرطانی ایفا می کند.
امتیاز: Article Rating
دکتر «فاطمه سادات مهدویانی» در آیین تجلیل از اهداکنندگان پلاکت خون در اراک افزود: استان مرکزی و شهر اراک به عوان قطب درمان بیماران سرطانی مصرف بالایی از پلاکت را دارد و بیماران پس از شیمی درمانی با افت پلاکت مواجه می شوند.
 
وی توضیح داد: هر بیمار سرطانی یک روز در میان 10 واحد پلاکت نیاز دارد که تهیه آن بسیار گران قیمت و وقت گیر است اما بعنوان یک ماموریت کلیدی در اولویت کارها است.
 
وی عنوان کرد: اهدای خون در این استان از میانگین کشوری و جهانی بالاتر است که بیانگر بلوغ فرهنگی مردم این منطقه است .
 
مدیر پایگاه منطقه ای انتقال خون استان مرکزی اظهار کرد: استاندارد اهدای خون در جهان به ازای هر یکهزار نفر، 25 اهدا کننده و در ایران به ازای هر یکهزار نفر، 26 اهدا کننده است که این شاخص برای استان مرکزی به ازای هر یکهزار نفر، 30 اهداکننده خون است و در شهر اراک به ازای هر یکهزار نفر 50 اهدا کننده است.
 
به گزارش ایرنا دکتر مهدویانی توضیح داد: استان مرکزی در زمینه اهداکنندگان زن رتبه ششم کشوری را دارد و هم اینک هفت و نیم درصد اهداکنندگان خون در استان زن هستند.
 
وی عنوان کرد: زنان بیشترین استفاده کنندگان فرآوردههای خونی تولیدی هستند ولی مشارکت آنان در اهدای خون پایین است و این مساله فرهنگی باید با ارتقای اگاهی زنان برطرف شود.
 
مدیر پایگاه منطقه ای انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: در ده ماه امسال 15 هزار و 87 واحد پلاکت از خون های اهدایی مردم به صورت تکی در استان مرکزی تولید شده است.
 
در این آیین از 11 اهدا کننده پلاکت استان مرکزی تقدیر شد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه