تاریخ انتشار: پنجشنبه 17 بهمن 1392
استفاده از خون برای بیماران باید منطقی و مسوولانه باشد

  استفاده از خون برای بیماران باید منطقی و مسوولانه باشد

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: مدیریت مصرف خون نیازمند همکاری مسوولانه تر جامعه پزشکی کشور است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انتقال خون ایران دکتر «علی اکبر پورفتح اله» در حاشیه نشست خبری ششمین کنگره آزمایشگاه و بالین، افزود: مدیریت مصرف خون نیازمند همکاری مسوولانه تر جامعه پزشکی کشور است.
 
وی در مورد موضوع طرح شده توسط سازمان انتقال خون در این کنگره گفت: متاسفانه هم اکنون در مصرف خون روال منطقی در مراکز درمانی وجود ندارد و ما برای فرهنگ سازی مناسب این موضوع را در تمامی محافل علمی مطرح خواهیم کرد.
 
مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت افزود: متاسفانه بر اساس گزارش ها پزشکان تمایلی برای شرکت در دوره های آموزش استفاده بهینه از خون و فرآورده های آن ندارند.
 
دکتر پور فتح اله با اشاره به این موضوع که هیچ خونی بدون دستور پزشک از بانک خون خارج نمی شود گفت: برنامه ای به شورای راهبردی سازمان انتقال خون پیشنهاد داده ایم تا مسوولیت اطلاع رسانی به بیمار و پیامدهای احتمالی استفاده از خون بر عهده پزشک معالج درخواست کننده خون باشد.
 
مدیر عامل سازمان انتقال خون افزود: امیدواریم فرهنگ سازی لازم در این زمینه سبب شود تا دستور دهنده انتقال خون به بیمار، تا انتهای فرآیند تزریق خون به بیمار بر آن نظارت کند.
 
وی بیان داشت: حساسیت جامعه پزشکی به محصول خون کاهش یافته و آن را کالایی در دسترس می دانند و بدون توجه، با تزریق خون ˈبافت بیگانهˈ را به بدن فرد وارد می کنند.
 
دکتر پور فتح اله در خصوص بیمه خون و فرآورده های آن گفت: هفت میلیارد ریال پرداختی به بیمه ها برای آزمایش های دقیق انتقال خون و کاهش عفونت ناشی از انتقال آن کافی است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه