تاریخ انتشار: شنبه 19 بهمن 1392
تحقیقات جدید در زمینه سلول های بنیادی با استفاده از نانوتیوب ها

  تحقیقات جدید در زمینه سلول های بنیادی با استفاده از نانوتیوب ها

مطالعه ای جدید، روشی را برای سلول های بنیادی جنینی انسانی پیدا کرده است که به سلول های جانوری و انسانی پشتیبان تکیه ندارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، به طور مرسوم، این سلول ها به کمک پروتئین های استخراج شده از جانوران کشت داده می شوند که از قوانین درمانی انسانی تبعیت نمی کنند. از طرف دیگر رشد سلول های بنیادی روی سلول های حیوانی دیگر خطر آلودگی با پاتوژن ها را افزایش می دهد و موجب انتقال بیماری به افراد بیمار می شود.

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه کالیفرنیا، یک داربست کربنی نانوتیوبی را طراحی کرده اند که به وسیله آن ها بسیاری از سلول های بنیادی انسانی می توانند به درون بافت های مختلف رشد کنند.

این بلوک های ساختمانی جدید سطح سلول های پشتیبان طبیعی انسانی را تقلید می کنند و به عنوان داربستی برای سلول های بنیادی عمل می کند تا روی آن رشد کنند. سلول هایی که پیش از این به سلول های زنده خارجی تکیه داشتند اینک می توانند با خیال راحت در شرایط آزمایشگاهی رشد کنند و راه را برای مسیری انقلابی در جایگزین بافت ها بعد از آسیب یا بیماری هموار کنند. 

محققین می گویند: در حالی که پیش از این نانوتیوب های کربنی به دفعات در زمینه زیست پزشکی مورد استفاده قرار گرفته اند، استفاده از آن ها در زمینه تحقیقات سلول های بنیادی انسانی به صورت موفقیت آمیزی انجام نشده بود.

داربست سازی سنتتیک برای سلول های بنیادی این پتانسیل را دارد که زندگی هزاران بیماری را تغییر دهد که از بیماری هایی مانند پارکینسون، دیابت و بیماری های قلبی رنج می برند. این روش می تواند منجر به فصل تازه ای از درمان های پیوندی شود و این پتانسیل را دارد که روزی تمام ارگان های انسانی را بدون استفاده از یک اهدا کننده ایجاد کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه